اهمیت نگهداری صحیح از کت و شلوار

کت و شلوار جزو مهم ترین لباس های مردانه هستند. همانطور که کفش های پاشنه بلند و پبراهن های بلند نماد زنانگی هستند کت و شلوار راسته خوش دوخت نیز نشانه مردانگی است. حال این لباس مردانه بسیار مهم برای جلوه هرچه بیشتر و نشان دادن جذابیت مردانه نیاز دارد که همواره تمیز و مرتب و بدون هیچ گونه لک و آلودگی باشد. اینگونه میتواند با آیتم های دیگر کمد شما هماهنگی خود را حفظ کند.

نحوه نگهداری از کت و شلوار

کت و شلوار رسمی هویت استایل رسمی شما می باشد. کوچک‌ترین خطا در کت و شلوار تمام استایل شما را تحت الشعاع خود قرار میدهد. کت و شلوار ها از پارچه های مختلفی تهیه و دوخته می شوند. از این رو بسیار مهم است که شست شوی کت و شلوار به بافت پارچه اهمیت ویژه ای داده شود.

اما آن چه در موردشستشوی کت و شلوارهای مردانه باید بدانید این است که مولکول های آب یک مولکول دو قطبی محسوب می شوند. با شستشوی کت و شلوارمردانه با آب تار و پود پارچه آب را به خود جذب میکنند و از فرم خود خارج می شوند. از این رو لازم است که برای شست شوی کت و شلوار از روش خشکش شویی استفاده شود. هر چند این روش هم کاملا مورد تایید نیست.

خشک شویی یکی از روش های شست و شو و پاک کردن لباس است. در این مدل شست و شو از آب استفاده نمی شود. از این خشک شویی نام گرفته است.

لباس هایی که بافت مخلوط دارند یعنی پارچه آن ها از ترکیب چند نوع نخ مختلف مانند پلی استر، پشم و پنبه استفاده میشود . مانند کت و شلوار، پالتو و لباس های پشمی ، شست شو با آب باعث از بین رفتن فرم و حالت لباس ها می شود. به همین دلیل در شست شوی این لباس ها باید از شوینده های نا قطبی و مواد حلال استفاده شوند. زیرا لباس ها با این دست شوینده ها شکل خود را حفظ میکنند و در عین حال لکه ها و آلودگی ها نیز نابود می شوند.

جالب است بخوانید  مهم ترین قوانین ست رنگ کت و شلوار و کفش را اینجا بخوانید!!!

اما اگر کت و شلوار شما به هر دلیلی کثیف شد و شما دسترسی به کت وشلوار دیگری نداشتید باید چه کنید؟

برای مواقع ضروری و اضطراری لزوما باید یک کت و شلوار جایگزین وجود داشته باشد.

یکی از روش های نگه داری از کت وشلوار داشتن چند دست کت و شلوار دیگر می باشد. از این رو شما میتوانید هر کت و شلوار به مدت کوتاه و متناوب بپوشید. زیرا استفاده روز مره از یک دست کت و شلوار سبب از بین رفتن آن می شود. مرحله بعدی برای نگه داری از کت و شلوار مراقبت دقیق و صحیح از آن است. اگر به هر دلیل توان خرید دو دست کت و شلوار را نداشتید . کت و شلوار خود را بعد از پوشیدن، به مدت ۲۴ ساعت در معرض هوای آزاد قرار دهید و بر چوب لباسی آویزان کنید. تا فرم خود را به دست آورد.

به نکته مهمی برخوردیم ! چوب لباسی

برای خوش فرمی لباس و حفظ حالت اصلی بعد از پوشیدن کت و شلوار باید آن را از چوب رختی مناسبی آویزان کنید. این یکی از بهترین راه ها برای مراقبت از کت وشلوار مردانه است.

در مرحله بعدی نحوه شست و شوی کت و شلوار را بررسی میکنیم

شست و شو با آب و خشک شوی هر دو به بافت کت آسیب می زنند. پس شما باید در فواصل زمانی طولانی مدت اقدام به شست و شو بکنید. به عنوان مثال حداکثر هر شش ماه یک بار استفاده از مواد شیمیایی موجب ضعیف شدن پارچه کت و شلوار می شود. لذا باید از این مواد کت و شلوار خود را نگه دارید. هم چنین بسیاری از کسانی که در خشک شویی ها کار می کنند به این مساله اهمیت نمی دهند و در نتیجه بافت های ظریف کت و شلوار شما مثل شکل سرشانه و لبه های کت حالت خود را از دست خواهند داد.

جالب است بخوانید  این چهار رنگ را با کت و شلوار سرمه ای بپوشید

در شست و شوی کت و شلوار عموما شلوارها در مقایسه با کت ها بیشتر شسته می شوند و در نتیجه عمر کمتری دارند.

از طرفی به علت برخواستن و نشستن مکرر بافت آن دچار آسیب خواهد شد. از این رو بهتر است برای اینکه شلوار شما کمتر آسیب ببیند؛ یک شلوار مناسب هم رنگ و جنس شلوار کت خود تهیه کنید تا همراه به صورت یک هفته در میان بپوشید.

در نگه داری کت بهترین راه برای جلوگیری از چین و چروک روی کت استفاده از اتوبخار و اتو پرس است. بخورد مستقیم و غیر حفاظت شده اتوی آهنی با پارچه کت و شلوار شما میتواند به آن آسیب زده و باعث کشیده شدن آن شود. پس سعی کنید از اتوی بخار استفاده کنید اگر مقدور نبود یا دسترسی نداشتید کت و شلوار خود را به اتو شویی ها بسپارید.

مساله بعدی که باعث آسیب به کت می شود استفاده نادرست و بیش از اندازه از جیب ها است . پر کردن جیب آن هم به صورت مداوم از وسایلی مانند سوئیچ ، موبایل وکیف پول باعث کشیدگی الیاف پارچه شده و فرم ان را خراب میکند. لذا بهتر است که از یک کیف دستی مردانه کوچک برای حمل این وسایل استفاده کنید. این نکته را فراموش نکنید که هیچ گاه کت را با جیب های پر از کمد آویزان نکنید. زیرا در طولانی مدت باعث تغییر فرم طرفین کت می شود.

در استفاده از کت این نکته را به خاطر داشته باشید که قبل از پوشیدن کت آن را با شانهمخصوص پرزگیر تمیز کنید. برای پاک کردن شوره های سر، لکه های غذا، پرزهای و موی سر چسبیده به کت می توانید آن را از جایی آویزان کرده و با شانه مخصوص تمیز کنید. این کار نیاز شما را به شست و شوی کت کاهش میدهد.

جالب است بخوانید  راهنمای انتخاب کت و شلوار دامادی

البته ناگفته نماند که بعضی از پارچه ها قابلیت جذب گرد و غبار دارند. استفاده از شانه مخصوص گرد و غبار روی کت را از بین میبرد و باعث افزایش عمر کت شما می شود.

بسیار مهم و ضروری است که کت و شلوار بعد از شست و شو حالت و ایستایی خود را از دست ندهد.

در جلسات مذاکره برای فروش چه لباسی بپوشیم

مقاله قبلی

برای داشتن یک استایل خاص به چه اکسسوری هایی نیاز داریم؟

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *