استایل رسمی من استایل

 

همواره آقایان در جلسات و میهمانی های رسمی با تیپ و استایل یکسان اما جذابی حضور پیدا میکنند.حضور در جلسات رسمی چارچوب ها وقوانین سختگیرانه ای دارد که تخطی از آن‎ها میتوانند به ضرر یک شرکت یا سازمان تمام شود . این قوانین حاصل دانش استایلیست های مطرح صنعت مد و تجربه مدیران و بیزینس من های موفق در سراسر جهان است . آنها به خوبی میدانند که ظاهر و لباس یک مدیر تا چه اندازه بر روی شرکت های رقیب و شرکای آنها تاثیر میگذارد . آن‏ها میدانند که یک پوشش رسمی کامل و بدون نقص نشانه قدرت و برتری است . استایل رسمی نشان دهنده شخصیت و اندیشه والای یک فرد در جایگاه رسمی مدیریت است . موفقیت  و رشد یک سازمان به اهداف و برنامه ریزی مدیر و همت کارکنان آن بستگی دارد . از ویژگی های یک مدیر توانا شخصیت کاریزماتیک است که ارتباط تنگاتنگی با پوشش وی دارد.

حضور در جلسات رسمی قوانین خاصی دارد . هردو طرف مذاکره خواهان بروز برتری و قدرت برای رسیدن به اهداف خود هستند ؛ و از همه امکانات برای رسیدن به اهداف خود استفاده میکنند.

یکی از اصول تاثیرگذاری برروی طرف مقابل رفتار کاریزماتیک و یک استایل عالی و کامل است که نشانه شکوه، قدرت و برتری است . ویژگی برتر مدیران و شخصیت های برجسته داشتن یک استایل و تیپ رسمی بسیار زیبا و برازنده است .همه این موارد در گرو رعایت نکاتی است که بهره مندی از آنها بر جذابیت یک پوشش رسمی می‎افزاید.در ادامه به بررسی یک استایل رسمی برای حضور در جلسات و میهمانی های رسمی ‎می‎پردازیم .

جالب است بخوانید  استایل اولین روز کاری برای آقایان

 

تیپ رسمی مردانه من استایل

کت و شلوار؛اولین و آخرین انتخاب

تنها انتخاب برای جلسات رسمی و میهمانی ها کت و شلوار است . هرپوششی غیر از این لباس نشانه عدم رسمیت جلسه و اهمیت کم مذاکرات می‎باشد . کت وشلوار جلسات رسمی فقط در دو رنگ مشکی و سرمه ای است که باید ساده ، خوش دوخت ، کاملا اندازه و برازنده باشد.

اولویت اصلی در انتخاب رنگ کت وشلوار مشکی با پیراهن سفید است . در انتخاب کت وشلوار سرمه ای امکان ست کردن با پیراهن آبی آسمانی و سفید وجود دارد .

کت های دو دکمه و تک دکمه از رسمیت بیشتری برخوردارند و هنگام نشستن باید دکمه ها باید باز باشند . همچنین در حالت ایستاده ، برخواستن برای دست دادن و خوش‎آمدگویی ، ترک میهمانی و صرف نوشیدنی باید دکمه بالا در کت دو دکمه باز باشند. همواره بستن دکمه در کت تک دکمه کار اشتباهی است

چه کت و شلواری را انتخاب کنیم؟

استفاده از کت های دو چاک به کت های تک چاک به علت زیبایی بیشتر ،پوشاندن چربی پهلوها و البته به روز بودن اولویت دارد .

لازم است که در طراحی و دوخت کت شلوار های رسمی از پارچه های کاملا ساده استفاده شود . طرح های مورد تایید برای جلسات و میهمانی های رسمی ،خطوط راه راه و بسیار ظریف است که واضح وآشکار نباشند . استفاده از کت های چهار خانه به هیچ عنوان توصیه نمی‎شود .همچنین پوشیدن کت های تک و اسپرت مناسب جلسات رسمی نیست و نشان از عدم حرفه ای بودن دارد.

در انتخاب کت وشلوار باید لباس مناسب با شخصیت استفاده شود . پارچه کت و شلوار از کیفیت خوبی بهره مند باشد . قبل از خرید کت وشلوار حتما باید لباس پرو شود و وضعیت آن در حالت ایستاده و نشسته و راه رفتن باید بررسی شود

جالب است بخوانید  مهم ترین آیتم های مردانه برای شیک پوشی آقایان

کت و شلوار باید قالب تن باشد وسرشانه های کت کاملا بر روی شانه ها قرار بگیرد.

دکمه ها باید هم راستای سطح بدن باشند و هنگام بسته شدن در قسمت شکم یا قفسه سینه برآمدگی نداشته باشند و پس از بسته شدن بدون فشردگی باشند

در جیب کت و شلوار نباید چیزی قرار داد زیرا جیب ها حالت تزیینی دارند

آکسسوری ها : ظریف و زیبا

پوشیدن آکسسوری های مردانه مناسب بالباس رسمی مانند کراوات ، پوشت و ساعت باید با توجه به جلسه یا میهمانی استفاده شود . هر کدام از این آکسسوری ها معنای متفاوتی دارند . استفاده از هیچ کدام از این آکسسوری ها به اندازه ساعت ضروری و لازم نیست .ساعت نشانه وقت شناسی و اهمیت به زمان است . باید دارای صفحه ای بزرگ و ساده و مینیمال باشد

استفاده از دکمه های سرآستین به جذابیت و ظرافت استایل مردانه می‎افزاید و نشانه شکوه و وقار است.

کراوات جزو جدانشدنی استایل رسمی آقایان است .کراوات باید از جنس ابریشم بوده و در مقایسه با رنگ پیراهن باید تیره تر باشد . بسیاری از دولت مردان و سیاستمداران در استفاده از کراوات از رنگ پرچم کشور خود بهره میبرند ؛ اما دیگر افراد در استفاده از کراوات باید از رنگ های شاد مانند قرمز، بنفش و سرمه ای استفاده کنند . به همراه کراوات میتوان از پوشت ست با آن استفاده کرد که جلوه ای زیبا و بی نظیر و هماهنگ  به بالا تنه اضافه میکند .

کمربند نیز باید ساده چرمی و باسگکی ساده تزیین شده باشد.

کفش ها؛ براق و ساده

رسمی ترین کفش‏ها ، کفش های آکسفورد هستندکه فقط با کت وشلوار رسمی استفاده میشوند .رنگ هایمورد تائید برای استفاده از کفش های آکسفورد رنگ مشکی ،قهوه ای تیره و سرمه ای است . لازم است که در استفاده از این کفش ها از جوراب مشکی استفاده شود .

جالب است بخوانید  مهم ترین قوانین ست رنگ کت و شلوار و کفش را اینجا بخوانید!!!

عطر؛ جذاب و تاثیرگذار

عطر یکی از تاثیرگذارترین مولفه ها درجلسات رسمی هستند که نشان دهنده یک شخصیت یونیک ،جذاب و پر ابهت است . در جلسات و میهمانی های رسمی از عطر های گرم و شیرین واسپرت استفاده نمیشود زیرا در بلند مدت باعث سردرد و خستگی میشود.

در جلسات رسمی از عطرهایی استفاده میشود که ادوپرفیوم  بوده و ماندگاری بالا و پخش بوی مناسبی داشته باشند و رایحه آن باعث انرژی گرفتن دیگران شود . همچنین داشتن قدرت مذاکره بالا و فن بیان بسیارقوی میتواند در پیشبرد اهداف بسیار موثر باشد

در جلسات کاری و رسمی داشتن یک خودنویس و روان نویس عالی در تکمیل استایل رسمی مردانه بسیار مهم است. در امضای قراردادها لازم است که از یک روان نویس با کیفیت و زیبا و رسمی استفاده شود .

 

بررسی تفاوت های پیراهن های رسمی وکژوال

مقاله قبلی

راهنمای خرید شلوار مردانه

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر در استایل