انتخاب لباس مناسب برای مناسبت های مختلف  از اصول اولیه و مهم خوش استایلی است.به عنوان مثال هنگامی که به یک مهمانی رسمی دعوت شده‌اید باید لباس رسمی مردانه بپوشید تا ضمن خوش تیپی و موقعیت شناسی، به میزبان بی‌احترامی نکنید. اما  بیایید بررسی کنیم لباس رسمی مردانه از چه ویژگی‌هایی برخوردار است؟ سوالی پیچیده که همواره جوابی نامشخص برای اقایان داشته است. مساله این است که میزان رسمیت یک لباس مردانه به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. لذادر این مقاله درباره انواع لباس رسمی مردانه و ویژگی‌های آن سخنان بسیاری را بیان خواهیم کرد.

لباس رسمی مردانه چیست؟

خوب است بدانید که منظور از ” لباس رسمی مردانه ” یک ترکیب لباس ثابت نیست و بسته به مراسم های رسمی مختلف می‌تواند متغیر و متفاوت باشد. همین بزرگی و گسترده بودن محدوده می‌تواند برای آقایان به ویژه مردانی که در خوش استایلی چندان وارد نیستند گیج کننده باشد. اما لباس رسمی مردانه شرایطی دارد که  رعایت آن ها سخت نیست  چرا که چند قانون و محدودیت کلی دارد. لذا بهتر است قبل از آشنایی با این شرایط  ابتدا بدانیم که منظور از لباس رسمی مردانه چیست ؟

و کدام لباس ها، لباس رسمی مردانه هستند؟

زمانی که میگوییم لباس رسمی مردانه اولین چیزی که به ذهن همه میرسد کت و شلوار مشکی رسمی یا همان تاکسیدو است. که خب اشتباه هم نیست. کت و شلوار رسمی یک لباس کلاسیک مردانه است که ظاهر آن در طول یک قرن تغییری چشمگیر نداشته است. کت و شلوار رسمی فقط مخصوص مهمانی‌های رسمی است با تفاوت های بسیارظریفی مثل نواردوزی‌های ساتن و دکمه ها از کت و شلوارهای اداری و نیمه رسمی تشخیص  داده می‌شود.

جالب است بخوانید  کت و شلوار را کجا بپوشیم ؟

این کت و شلوار برای هر مردی با هر فرم اندام و استایلی مناسب است و با استفاده از اکسسوری‌هایی مثل پاپیون و پوشت و … می‌توان استایل آن را بهبود بخشید.

کت و شلوار رسمی من استایل

ویژگی‌های کت و شلوار رسمی عبارتند از:

  • کت یک دکمه
  • جیب یقه
  • شلوار راسته اسلیم فیت
  • با چهار جیب
  • کمر شلوار دقیقا روی خط کمر

لباس رسمی مردانه

لباس رسمی مردانه با نام بلک تای Black Tie از متداول ترین انواع لباس رسمی مردانه است که در مراسم های مهم و جشن‌ها و میهمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همه آقایان باید لزوما یک دست کت و شلوار بلک تای در کمد خود داشته باشند.چرا که  همه آقایان چند بار در سال به یک میهمانی یا جشن دعوت می‌شوند و شایسته است که لباس مناسبی برای این موقعیت داشته باشد.

ست مردانه بلک تای متشکل است از یک دست کت و شلوار مشکی رسمی به همراه یک پیراهن رسمی مردانه، یک جفت کفش چرم مشکی براق کاملا رسمی و اکسسوری‌های مورد نیاز یعنی کراوات یا پاپیون و پوشت و ساعت رسمی

در پوشیدن چنین استایلی اشتباه بعید است اما یک نکته مهم را باید همیشه توجه داشته باشید که لباس‌ها در استایل رسمی مردانه باید مثل یک دستکش اندازه و سایز شما باشند. پس اهمیتی ندارد که از یک فروشگاه معمولی خرید می‌کنید یا یک برند معتبر! شما حتما در انتخاب کت و شلوار باید دقت کافی داشته باشید و لباسی را انتخاب کنید که کاملا اندازه باشد.

شاید فکر کنید لباس مجلسی مردانه بسیار محدود است و دست شما برای انتخاب باز نیست اما باید بگویم می‌توانید برای لباس مجلسی خود سراغ پارچه‌های مختلف مثل مخمل و لینن بروید. مخمل بافتی خاص دارد که شما را از بقیه افراد متمایز می‌کند. مخمل را همراه با پارچه ساتن برای یقه کت خود انتخاب کنید و حتی می‌توانید سراغ رنگ‌های متفاوت مثل زرشکی، سرمه و کله غازی هم بروید و روحیه تنوع طلبی خود را راضی کنید.

جالب است بخوانید  این چهار رنگ را با کت و شلوار سرمه ای بپوشید

white tie

لباس رسمی مجلسی دیگری که مورد بررسی قرار میدهیم وایت تای white Tie است. این لباس رسمی‌ترین لباسی است که یک مرد می‌تواند بپوشد و کمتر کسی در موقعیتی قرار می‌گیرد که نیاز به پوشیدن وایت تای در آن داشته باشد، موقعیت‌هایی مثل مراسم بسیار رسمی و سلطنتی که شرایط خاصی دارند. در وایت تای قسمت جلوی کت کوتاه‌تر و قسمت پشت آن بلندتر است. شلوار وایت تای با شلوار بلک تای تفاوتی ندارد و ممکن است جزئیات بیشتری داشته باشد. یقه پیراهن در وایت تای بلندتر است و به جای پاپیون مشکی از پاپیون سفید استفاده می‌شود. کفش در وایت تای نیز باید از چرم کاملا اصل و کاملا براق بوده و از دسته کفش های رسمی باشد

کت و شلوار یک لباس رسمی مردانه

انتخاب کت و شلوار به عنوان یک لباس رسمی مردانه کار ساده‌ای است .کافی است سراغ رنگ‌های کلاسیک بروید و کت و شلواری از میان آن‌ها انتخاب کنید.. اگر شما هر روز برای حضور در محل کار، کت و شلوار می‌پوشید از لزوم اهمیت اندازه بودن آن خبردار هستید، اولین و مهم‌ترین مساله در کت و شلوار، اندازه بودن آن است و تا زمانی که این لباس اندازه بدن شما نباشند زیبا نخواهد بود.

کت و شلوار غیررسمی

ه این مورد کمی نامربوط به نظر می‌رسد و اصولا نباید جایگاهی در لباس‌های رسمی مردانه داشته باشد اما کت و شلوار غیررسمی هم در صورت استفاده صحیح می‌تواند در جایگاه رسمی جا بگیرد  فرضا به یک مهمانی در تابستان دعوت شده‌اید لازم نیست کت و شلوار رسمی بپوشید و ساعت‌ها گرما را تحمل کنید. لذا پوشیدن یک دست کت و شلوار غیررسمی انتخابی مناسب است.

جالب است بخوانید  بررسی مدل کت ها بر اساس یقه

اماویژگی های کت و شلوار غیررسمی چیست ؟ اولین نکته این است که کت‌های اسپورت  در دسته رسمی ها جای نمیگیرند و کت و شلوار غیررسمی هنوز هم حالت نیمه رسمی تا رسمی را داراست. منظور از کت و شلوار غیررسمی کت و شلوار همرنگی است که با لباس‌های نیمه رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد و رنگبندی متنوع‌تری نسبت به کت و شلوارهای رسمی و اداری دارد.

اگر به دنبال یک دست کت و شلوار غیررسمی هستید. رنگ‌های خنثی روشن را انتخاب کنید مثل بژ، کرم، آبی، خاکستر روشن و یا سرمه‌ای. فراموش نکنید که رسمی نبودن یک لباس به معنای تیپ بد با آن نیست و کت و شلوار غیررسمی هم حتما باید به خوبی به تن شما اندازه باشد

ژیله; آیتم خوش استایلی برای پاییز

مقاله قبلی

راهنمای جامع ست کردن پیراهن مردانه صورتی برای مردان شیک پوش

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر در استایل