پوشاک مردانه پاییزه من استایل

با شروع فصل سرما لازم که تغییری در لباس های خود داده و پوشاک مردانه فصل تابستان را باید در گنجه ها جای دهیم . به جای آن ها نیز باید پوشاک مردانه فصل سرما را بیرون آورده و جایگزین کنیم. البته در فصل سرما بیشتر لایه پوشی مناسب است تا لباس گرم؛ یعنی شما بهتر است که دو یا سه لباس به ترتیب نازک تا ضخیم را روی هم بپوشید تا از گرمای ظهر پاییزی در امان مانده و راهی برای حفظ خود از سرمای صبحگاهی و عصرگاهی بیابید.

واضح تر توضیح میدهم

در پاییز خصوصا دوماه اول که هوا دچار نوسان دماست یعنی در صبح و عصر هوا سرد و در هنگام ظهر گرم است پوشیدن یک پوشاک مردانه گرم برای کل روز کار دشواریست و باید از لباس های پاییزه مانند ژیله، بافت، ژاکت یا کت لینن بر روی یک لباس تابستانه مثل تی شرت یا پولوشرت استفاده کنید. اینگونه می توانید در ساعات گرم روز لباس گرم خود را دربیاورید و احساس راحتی داشته باشید
در میان پوشاک مردانه مناسب برای فصل پاییز هیچ کدام به اندازه ژیله مناسب نیستند. چرا که بافت نازک تر ومناسب تری دارد هم چنین انتخاب همیشگی مردان شیک پوش بوده و هست.

بیشتر بررسی میکنیم

ژیله یا جلیقه بافتنی، پوشاک مردانه گرم مخصوص بالا تنه و بدون آستین است. ژیله بر روی پیراهن و در زیر کت پوشیده میشود. چیزی که در همه بافت انواع مدل ژیله مردانه مشترک است این است که همهی آنها به صورت جلوبسته یا دکمه دار هستند و بدون آستین ، اما آن چه که در ژیله ها تفاوت ایجاد میکند مدل یقه، مدل تنه و نوع و طرح بافت است. فرق ژیله با جلیقه نیز در بافت بودن ژیله است؛ اما جلیقه میتواند بافت یا دوختی از انواع پارچه ها باشد. در دنیای مد و پوشاک مردانه ژیله و جلیقه تعریف و کاربردهای متفاوتی دارند.

جالب است بخوانید  راهنمای انتخاب شلوار جین مخصوص آقایان چاق و لاغر

ژیله مردانه من استایل

فرق ژیله با جلیقه چیست؟

برای مشخص شدن فرق ژیله با جلیقه ابتدا جلیقه و سپس ژیله را بررسی و معرفی میکنیم. جلیقه ها به دو دسته جلیقه های پارچهای و جلیقه های پلی استر تقسیم میشوند.

جلیقه های پارچه ای و پلی استر و کاربرد و تفاوت آنها

جلیقه های پارچه ای پوشاک مردانه بدون آستین هستند که از جنس پارچههایی با ضخامت کم تا متوسط دوخته میشوند و معمولا روی پیراهن و زیر کت پوشیده می شوند. البته جلیقه ها روی پیراهن مردانه و بدون کت نیز پوشیده شوند. جلیقه های پلی استری نیز مانند جلیقه های پارچهای پوششهای بدون آستین هستند، ولی با این تفاوت که از پارچه های پلی استری دوخته میشوند و برای گرم نگهداشتن بدن در فصول سرد سال به خصوص پاییز بیشتر مورد استقبال قرار میگیرند. البته به آن ها جلیقه های هودی نیز گفته میشود.

ژیله گرم مردرانه من استایل

حال سراغ تعریف ژیله میرویم.

ژیله ها در دنیای مد و پوشاک به پوششهای بافته شده از نخ یا پشم به صورت دستی یا ماشینی گفته میشود که در فصول سرد سال روی پیراهن و زیر کت یا کاپشن پوشیده میشود. ژیله نیز همانند جلیقه بدون آستین است. ژیله ها از الیاف و پارچه های مختلفی بافته میشوند. این الیاف میتوانند الیاف طبیعی مثل پشم و پنبه یا الیاف مصنوعی باشند. لذا فرق ژیله و جلیقه را میتوان در جنس و کاربرد آنها دانست.

همانطور که گفته شد جلیقه ها با استفاده از پارچه های مختلف دوخته میشوند تولید میشود که نوع پلی استری آن برای گرم ماندن در فصول سرد سال مناسب است. در مقابل ژیله اغلب از پشم بافته میشود و به عنوان پوششی مناسب برای فصول سرد سال کاربرد دارد.

جالب است بخوانید  چگونه متناسب با هر فرم بدنی یک شلوار جین انتخاب کنیم؟

رایجترین یقه برای ژیله مردانه، یقه هفت است. این مدل یقه با پیراهن یقه دار زیبا ترین و جذاب ترین ست لباس پاییزی ر ایجاد میکند که یک ست همه پسند است. شما هیچ مردی را نمیتوانید پیدا کنیدکه با این ست، خوش استایل نشود و یا مورد توجه دیگران قرار نگیرد. پیراهن و ژیله را به گونهای بپوشید که یقههای پیراهن از یقه ژیله بیرون مانده و خودنمایی کند. میتوانید از سایر پیراهنها مانند پیراهن یقه ایستاده نیز زیر ژیله خود بپوشید. بهتر است برای جذاب تر شدن رنگ ژیله را با پیراهن و شلوار ست کنید و ترکیب رنگها نیز با هم همخوانی داشته باشند.

جلیقه مردانه من استایل

ست کردن انواع مدل ژیله مردانه

ترکیب ژیله مردانه با لباسهای متفاوت میتواند به شما استایلی جذاب و متفاوت بدهد. ژیله را میتوان با کت و شلوار و یا کت اسپرت ترکیب کرده و آن را با رنگ مکمل شلوار یا کت ست کرد. در صورتی که اندام ورزشکاری و مناسبی دارید میتوانید بافت ژیله را با شلوار جین یا شلوار پارچهای و یک پیراهن مناسب بپوشید

بررسی رسمی بودن کفش چرم قهوه ای و کفش چرم مشکی

مقاله قبلی

لباس رسمی مردانه و ویژگی‌های آن، چطور لباس رسمی بپوشید؟

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر در استایل