استایل جنتلمن

همواره از آقایان مطالبه می شود که در انظار عمومی و اجتماع رفتار مناسب و مبادی آدابی داشته باشند. رفتار مودبانه وخوش اخلاقی نشانه تربیت صحیح و خانوادگی و آموزش درست رفتار کردن در جامعه است.

اما یک مرد جذاب لزوما نباید فقط رفتار درست و صحیحی داشته باشد بلکه باید رفتار صحیح و درست را مکمل درست لباس پوشیدن خود بکند. بدین معنی که زیبا لباس پوشیدن بدون رفتار اجتماعی درست بی معنی است و بر عکس.

طرز پوشش صحیح یک مرد باعث می شود که جامعه وی را بپذیرد و بدین سبب مورد احترام دیگر افراد جامعه قرار میگیرد. پوشش درست و رفتار مناسب در شان جامعه سبب می شود که به عنوان یک مرد جذاب در جامعه پذیرفته شوید. در غیر این صورت بعد از مدتی از طرف جامعه طرد خواهید شد.

استایل یک جنتلمن من استایل

اکنون که از اهمیت رفتار اجتماعی صحیح در جامعه و تاثیر درست لباس پوشیدن را درک کردیم خوب است که به مواردی برای توضیح بیشتر بپردازیم.

استفاده صحیح از اکسسوریها

هرگونه افراط و تفریط در استایل سبب می شود که ظاهر شما اغراق شده جلوه کند. به عنوان مثال یکی از بزرگ ترین و فاحش ترین اشتباهات در استفاده از اکسسوری ها، آویزان کردن لوازم مختلف از کمربند است. آویزان کردن اشیا مختلف مانند کلید، جاسوییچی، کیف موبایل، عینک و وسایل مشابه این ها از کمربند شلوار شما را فردی با افکار قدیمی و به دور از رفتار اجتماعی نشان خواهد داد. هم چنین در نگاه دیگران مخصوصا خانم ها دیگر فردی خوش پوش و شیک به نظر نخواهید رسید.

شما با آویزان کردن این اشیااز کمربند خود جلوه کت و شلوار، پیراهن و کفشی که به تن دارید را تحت تاثیر قرار داده و استایل خود را تخریب میکنید.

این مساله در اکسسوری های دیگر نیز صادق است

جالب است بخوانید  راهنمای انتخاب رنگ تی شرت برای آقایان

به عنوان مثال ست کردن اغراق آمیز پوشت و کراوات یا استفاده از پوشت بسیار بزرگ با رنگ های شاد و تند که روی کت شما بسیار چشم گیر است. هم چنین کراوات بیش از حد پهن میتواند تاثیر بسیار منفی روی استایل شما خواهد گذاشت.

ناگفته نماند که مدل موهای شما نیز تابع این مساله است و شما باید برای مرتب کردن، اصلاح و فرم دادن به موها از مدل های قدیمی یا عجیب دوری کرده و از مدل های متناسب با مد روز و هم چنین فرم صورت استفاده کنید.

تناسب اندام

ناگفته پیداست که تناسب اندام و ورزش درست و اصولی تاثیر بسیار عالی روی سلامت، اندام و پوست و موی شما دارد. لذا نباید هیچ گاه این مساله را از روتین روزمره خود حذف کنید. کما اینکه تاثیرات ورزش بر روی سلامت جسمی و ذهنی کاملا اثبات شده است. ورزش سبب ترشح هورمون اندوفین در بدن شده و به آرامش و حال خوب شما کمک شایانی خواهد کرد. تناسب اندام باعث میشود که لباس در بدن کاملا اندازه و صاف بایستند و به خوبی در بدن جلوه کند در ضمن همه لباس ها در اندام افرادی که تناسب اندام دارند و از فرم بدنی مناسبی بهره میبرند زیبا و جذاب به نظر میرسد . تناسب اندام از مهم ترین عنصر های داشتن اعتماد به نفس عالی است . اعتماد بنفس باعث میشود شما به اندازه کافی تیپ و استایل خود را بپسندید و به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کنید . اعتماد بنفس باعث میشود که خود را دوست داشته باشید.

برای داشتن تناسب اندام دو اصل بسیار مهم و اساسی لازم است .

۱_ ورزش مداوم

ورزش باعث افزایش جریان خون در بدن شده و در نتیجه سبب افزایش سوخت و ساز و متابولیسم بدن میشود . جریان خون مثبت باعث میشود اکسیژن کافی به سلول های بدن رسیده و بازسازی شوند . انرژی زائد بدن توسط گردش خون مثبت دفع شده و انرژی در بدن جریان پیدا میکند . ورزش درست سبب چربی سوزی و کاهش انباشت چربی در بدن میشود . ورزش های هوازی مانند شنا و دو به خوبی باعث ساخت ماهیچه در بدن شده و بدن را از بیماری و خمودگی حفظ میکند.

جالب است بخوانید  بررسی مدل کت ها بر اساس یقه

۲_تغذیه مناسب

نیازی به گفتن نیست که خوردن غذاهای آماده و فست فود از داشتن اندامی زیبا جلو گیری میکند .شما شبیه همان چیزی میشوید که میخورید پس بهتر است با اصلاح سبک زندگی و تغذیه خود سلامتی و تناسب اندام خود را حفظ کنید . تغذیه نامناسب مانند غذاهای چرب و فست فودها بدون تحرک درطول زمان سبب انباشت چربی در ناحیه شکم و بازوها میشود و شما هنگام پوشیدن لباس با یک شکم بزرگ و ظاهری چاق دیده میشوید . پس با رعایت اصول غذایی و مصرف مناسب غذاهای سالم و سزیجات و میوه ها به تناسب اندام خود بیفزایید .

اما نکته بعد

تعدادی از آقایان به خصوص مردان چاق و درشت اندام باید در انتخاب لباس خود دقت بیشتری داشته باشند.

افراد چاق باید این نکته را بدانند که نباید رنگ های روشن و تند را برای لباس های خود انتخاب کنند. هم چنین از انتخاب لباس هایی با طرح های چهارخانه و راه راه افقی باید پرهیز کنند. زیرا به خطای دید باعث چاقتر دیده شدن می شود.

طراحان مد مردانه همواره به مردان درشت اندام توصیه میکنند که از لباس های طرح ساده و شلوارهای راسته بلند با خطوط عمودی ظریف در استایل خود استفاده کنند.

هم چنین بهترین کت وش لوار مناسب برای افراد چاق ، کت و شلوار مشکی و کت و شلوار سرمه است. زیرا آیتمهای ترکیب پذیری هستند و در لاغر تر دیده شدن آن ها تاثیثر به سزاییدارند.

جیب های پر

همواره به خاطر داشته باشید که خوش استایل بودن به داشتن ملزومات همراه برای خوش استایل شدن ارجحیت دارد پس از پر کردن جیب هایتان با اشیا و لوازمی مانند سوئیچ و کیف پول خودداری کنید.

جالب است بخوانید  چگونه افراد چاق لباس مناسب برای خود انتخاب کنند؟  

پر بودن بیش از حد جیب ها باعث شلخته و بی نظم به نظر رسیدن شما می شود و ذهنیت نامناسبی از شما برای دیگران ایجاد می شود. مورد اول را نیز فراموش نکنید.

برای به همراه داشتن وسایل مورد نیاز خود سعی کنید از کیف های دستی مردانه چرمی استفاده کنید.

محکم قدم بردارید

در جنتلمن به نظر رسیدن شما راه رفتن شما تاثیر بسیار زیادی دارد. شما باید بتوانید درست، آهنگین، با وقار و آرامی راه بروید. راه رفتن صحیح باعث میشود که با زبان بدن خود حس اعتماد به نفس و اطمینان را به دوستان و اطرافیان خود نشان دهید.

درست راه رفتن همانند درست صحبت کردن، درست غذا خوردن و آداب صحیح رفتار کردن از آداب اخلاقی یک مرد جنتلمن می باشد.

صحیح و به اندازه لباس بپوشید

همانطور که میدانید اولین و مهم ترین اصل در خوش استایلی ساده پوشی است .در ست کردن لباس ها نهایت هارمونی و تعادل باید به کار گرفته شود. زیرا هرگونه افراط و تفریط برروی استایل شما تاثیر منفی گذاشته و نگاه دیگران را خسته کند. پس دقت داشته باشید که در انتخاب رنگ، استایل و لباس نهایت هماهنگی و سادگی را رعایت کنید.برای تناسب می بایست لباس ها طرح های ساده داشته باشند.

به همین دلیل سادگی بهترین انتخاب برای افراد جنتلمن می باشد.

این افراط و تفریط در عطر هم صادق است. نباید بیش از حد از عطرها استفاده کنید. زیرا در محیط های بسته باعث تنگی نفس و سردرد و آزار دیگران می شود.

 

 

آیتم های پراهمیت در شیک پوشی آقایان

مقاله قبلی

پوشت ؛ کوچک اما چشم گیر و جذاب

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر در استایل