همه اقایان در استایل خود تلاش می‌کنند که بی نقص باشند. همه آیتم ها و اجزاء در استایل شما وظیفه ای به دوش دارند و اگر کم یا زیاد شوند تاثیر منفی در استایل شما خواهند داشت. پس لازم است که همه آیتم ها به درستی و به اندازه دراستایل به کار برده شوند.

اگر شما در استایل خود از بهترین لباس ها استفاده کنید یا  گران ترین برند کفش را به پا کنید اما از اکسسوری های مردانه استفاده نکنید یا انتخابی درست و مناسب نداشته باشید، ظاهر شما شیک، مرتب و موقر نخواهد بود. آقایان درمقایسه با خانم ها تنوع کمتر و  محدود تری در لباسهای خود دارند. از این رو باید در اجزای مجلل استایل خود یعنی اکسسوری ها استفاده کنند تا نظم و هارمونی به اوج خود برسد. آنچه در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم الزامی ترین و رایج ترین اکسسوری های مردانه است. در ادامه با ما همراه باشید

 

رایج ترین اکسسوری های مردانه

اکسسوری های مردانه به مانند لباس های مردانه از تنوع و تعدد زیادی برخوردار نیست. از این رو در این مطلب رایج ترین اکسسوری های مردانه ای که داشتن آن برای همه آقایان الزامی است را بررسی میکنیم

 

کمربند مردانه اکسسوری الزامیکمربند

کمربند اکسسوری چرمی با پارچه ای است که بر روی شلوار بسته میشود و آن را نگه میدارد. این اکسسوری کاملا ضروری و مهم است و در همه استایل ها کاربرد دارد. ممکن است در بعضی از تیپ های شما کراوات مشخص نباشد مانند زمانی که یک پیراهن کژوال می‌پوشید یا زمانی که کت و شلوار و جلیقه می‌پوشید و زمانی که تی‌شرت می‌پوشید و تی‌شرت خود را روی شلوار قرار می‌دهید.

جالب است بخوانید  پوشت! نماد ثروت و تجملات از مصر باستان تا کنون

این مخفی ماندن به این معنی نیست که شما ملزم به استفاده از کمربند نیستید بلکه باید از کمربندهای نرم‌تر و راحت‌تر استفاده کنید. اما اگر زمانی شما استایلی دارید که کمربند شما قابل ملاحظه است بنا بر رسمی، غیررسمی یا کژوال بودن استایلتان می‌توانید از کمربندهای چرم یا پارچه ای استفاده کنید.

یراق کمربند باید با کفش و ساعت شما ست باشد .هم چنین معیاری که باعث رسمی بنظر رسیدن کمربند میشود عرض آن است . کمر بندهای استاندارد عرض۳۴ میلی متر دارند.

کمربند باید دقیقا روی کمر قرار بگیرد .

در ست کردن کمربند باید بدانید که فقط یک قانون وجود دارد . رنگ وجنس کمربند باید با رنگ جنس کفش یکسان باشد .

ساعت از اکسسوری های الزامی است

ساعت

ساعت از آن دسته اکسسوری هایی است که اگر جنس باکیفیت و برند معتبری داشته باشد تا سال ها استایل شما را ساپورت خواهد کرد. از همه مهم تر ساعت با کیفیت با همه استایل ها، تیپ ها و سلیقه ها سازگار است. ساعت شمارا فردی قابل اطمینان، منظم و با پرستیژ جلوه میدهد.

ساعت عنصر جدانشدنی در استایل رسمی مردانه است. همه استفاده از ساعت را بلد هستند و دردست خود دارند. اما ندانستن قوانین پوششی برای ساعت دور از انتظار و عجیب نیست.

اولین نکته این است که بند ساعت نباید تنگ یا گشاد باشد بلکه باید کاملا اندازه باشد .

به طور سنتی ساعت به دست مخالف بسته میشود یعنی اگر راست دست هستید باید ساعت را به دست چپ خود ببندید و برعکس. در استایل های کلاسیک و رسمی رعایت این قوانین بسیار لازم است.

جالب است بخوانید  پوشت ؛ کوچک اما چشم گیر و جذاب

عینک مردانه یک اکسسوری جذاب

عینک آفتابی

عینک اکسسوری مشترک بین زنان و مردان است که به نظر میرسد بین آقایان رایج تر است. عینک بعد از آن که ابزاری طبی محسوب میشود وسیله ای تزیینی است که باید ایرادات صورت و چشم ها را پوشانده و فاصله بین چانه و پیشانی را به تعادل برساند. عینک های آفتابی باید اندازه استانداردی مطابق با فرم صورت داشته باشند.

عینک های آفتابی بیشتر برای مکان های باز هستند و در میهمانی ها یا مراسم هایی که در خانه ، فضای بسته ، کم نور یا شب برگزار میشود مناسب استفاده نیست . هم چنین عینک های آفتابی در مراسم های عروسی استفاده نمیشوند . پس توجه داشته باشید که در مکان درست از عینک آفتابی استفاده کنید .

برای انتخاب یک عینک آفتابی مناسب لازم است ابتدا فرم صورت خود را شناخته و سپس اقدام به انتخاب و تهیه آن کنید. وظیفه این اکسسوری ایجاد کنتراست و تنظیم زوایای صورت و بهبود جلوه آن است.

کراوات تزیینات الزامی مردانه

کراوات

کراوات نوعی اکسسوری پارچه پرکاربرد مردانه است که در استایل های رسمی و بیزینس استایل عضوی ثابت محسوب می‌شود. کاربرد اصلی کراوات خوش تیپ و کشیده نشان دادن آقایان است .در انتخاب کراوات مناسب باید ابتدا به مکان پوشیدن کراوات توجه کنید . در جلسات رسمی و میهمانی ها از کراوات هایی به رنگ آبی تیره ، قرمز و بنفش با طرح های مینینال میتوانید استفاده کنید. خوب است بدانید که همواره رنگ کراوات باید از رنگ پیراهن تیره تر باشد. نکته مهم بعدی جنس کراوات است .

بهترین جنس برای کراوات ابریشم ، نخ و پشم است . کراوات های ابریشمی برازنده تر و گران‎قیمت‏تر هستند.کراوات ابریشمی باید نرم و انعطاف پذیر باشد و حین پوشیدن سختی آن را باید حس کنید برند های مطرح در طراحی وتولید کراوات مفهومی را ارائه داده اند به نام ساختار کراوات که نشان دهنده دوخت صحیح و الگوریتمیک در آن است.

جالب است بخوانید  روش های ست کردن پیراهن و پوشت با کت و شلوار مشکی

کیف پول یک اکسسوری الزامی محسوب میشود

کیف پول

کیف پول عنصری است که می‌تواند شما را ثروتمند و جذاب نشان دهد. حتی اگر پول کافی برای گذاشتن در آن ندارید. کیف پول به عنوان یک اکسسوری دستی وظیفه دارد که دستان شما را مرتب جلوه دهد. از این رو شما میتوانید از این اکسسوری مردانه برای مرتب کردن و نظم دادن به کارت های اعتباری و بانکی خود استفاده کنید. کیف پول ها به چندین دسته تقسیم می‌شوند که شما بر حسب نیاز و استایل خود میتوانید ازآن ها استفاده کنید.

جذاب ترین اکسسوری الزامی دکمه سردست است

دکمه سرآستین

دکمه سر دوست نوعی اکسسوری فلزی است که در اشکال مختلف تولید می‌شود. وظیفه اکسسوری دکمه سرآستین مرتب نگاه داشتن سرآستین های پیراهن مردانه است. هرچند این اکسسوری فقط در استایل رسمی کاربرد دارد اما شما میتوانید از انواع ساده تر آن در استایل روزمره خود بهره ببرید و این نکته را فراموش نکنید که دکمه سر دست فقط با پیراهن های سفید رنگ و شیری رنگ قابل استفاده است و هنگام استفاده از دکمه سر دست، ساعت شما باد از جنس فلزی باشد.

 

 

راهنمای ست کردن کفش و کمربند برای آقایان

مقاله قبلی

تحولی نو با پولوشرت مردانه

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر در اکسسوری