استایل مذاکره

 

فروش یکی از حرفه هایی است که پوشش شما در آن بسیار اهمیت دارد. مهارت مذاکره یکی از هنرهایی است که هر مدیر یا فرد حرفه ای باید به آن آشنا باشد و همچنین علاوه بر این نیز باید مدیران فروش بدانند که چه لباسی را در مذاکرات فروش خود بپوشند که به اهداف خود نزدیک تر شوند. یکی از عوامل مهم در میزان تاثیر گذاری در مذاکرت، نحوه انتخاب پوشاک است. بطوریکه افراد با انتخاب لباس مناسب ناخوآگاده حرفه ای تر به نظر رسیده و از سوی مخاطبین جدی تر گرفته می شوند.

لباس رسمی آقایان در جلسات مذاکره و جلسات اداری و دیدارهای رسمی کت و شلوار است. اما برای آقایان سوال این جا است که باید مشخصات این کت و شلوارها چگونه باشد ؟

لباس رسمی مذاکرات من استایل

کت و شلوار آقایان در جلسات رسمی باید مشخصات زیر را داشته باشد :

۱)مدیران فروش در جلسات مذاکره و فروش خود باید به این نکته توجه کنند هر کتی مناسب جلسات فروش و مذاکره شما نیست برای مثال برای آقایان در جلسات مذاکره هیچ کت تکی به درد هیچ جلسه فروش و مذاکره ای نمی‌خورد. بنابراین در نتیجه آقایان در جلسات مذاکره خود باید دقت کنند با کت تک ظاهر نشوند.

۲)رنگ کت و شلوارهای شما برای حضور در جلسات مذاکره بسیار مهم هستند. شما باید در جلسات مذاکره خود از رنگ های کلاسیک مناسب استفاده کنید. زیرا رنگ های بسیار شاد در این جلسات جلب توجه می کنند و باعث می شود مخاطبین شما بیشتر جذب رنگ لباس شما شود تا حرف های شما. پس باید توجه کنید برای کت و شلوارهای خود از رنگ های رسمی سرمه ای و مشکی استفاده کنید. به طور کلی استفاده از رنگ هی تیره مناسب ترند.

جالب است بخوانید  3 استایل جذاب با جلیقه مردانه

۳)بسیاری از آقایان علاقمند به پوشیدن کت و شلوارهای طرح دار هستند. اما باید بگویم اگر شما می خواهید از کت و شلوارهای طرحدار استفاده کنید باید به خیلی چیزها دقت کنید. شما نمی توانید از هر طرح کت و شلواری استفاده کنید. شما اگر می خواهید از کت و شلوارهای طرح دار در جلسات و مذاکرات خود استفاده کنید باید از طرح های ساده تر مثلا کت و شلوارهایی با خط های نازک استفاده کنید. به هیچ عنوان از کت و شلوارهایی با طرح های بزرگ و چهارخانه های بزرگ استفاده نکنید.

پوشیدن کت و شلوارها با طرح های زیاد و بزرگ در جلسات فروش یک فاجعه بسیار بزرگ است.

۴)برای شرکت در یک جلسه و مذاکره فروش حتما به پوشش زیر کت خود نیز دقت کنید. شما برای شرکت در یک جلسه باید از پیراهن هایی استفاده کنید که رنگ آن ها سفید و یا آبی کم رنگ ساده باشد. شما در اینجا باید به این نکته توجه کنید که اگر در جلسه مذاکره خود از کت و شلوار مشکی استفاده می کنید باید حتما از پیراهن سفید استفاده کنید و به هیچ عنوان از پیراهن های رنگی دیگر استفاده نکنید.

به طور کلی اگر از رنگ های ساده استفاده کنید در جلسات فروش و مذاکره خود موفق تر خواهید بود زیرا باعث می شود در عین سادگی و آراستگی ظاهر، شما تیپی نداشته باشید که مخاطب بیشتر جذب استایل شلوغ شما شود و به حرف های شما در مذاکره گوش نسپارد.

به این نکته باید توجه کنید که در زیر کت خود در هیچ جلسه مذاکره ای از پیراهن های آستین کوتاه استفاده نکنید. زیرا در صورتی که شما احساس گرما می کنید و می خواهید کت خود را در بیاورید پوشیدن پیراهن های کوتاه رسمیت کمتری به استایل شما می دهند.

جالب است بخوانید  چگونه یک کت و شلوار مناسب برای فصل تابستان انتخاب کنیم؟

بر زیر کت های خود که از پیراهن های آستین بلند استفاده می کنید سعی کنید برای جمع کردن آستین خود از دکمه سر آستین ها استفاده کنید زیرا در جلسات فروش و مذاکره باعث می شود شما  شکوه و نظم خود به رخ مخاطبین خود بکشانید.

کمربند و کفش :

برای شرکت در یک جلسه فروش و مذاکره حتما از یک کفش و کمربند بسیار شیک و با کلاس استفاده کنید. زیرا این کار به نفع شما است.

سعی کنید برای جلسات خود حتما از یک کمربند و کفش ست استفاده کنید و برای این که تیپ خود را بسیار شیک تر کنید بهتر است در تمام جلسات فروش و مذاکره خود از کفش و کمربند مشکی چرم استفاده کنید.

نکته ای که در این جا باید به آن دقت شود این است که از کمربندهای ساده استفاده کنید و هرگز از کمربندهایی با سگک بزرگ استفاده نکنید این کار باعث می شود شما در جلسه زیاد جلب توجه نکنید و بیشتر مخاطبین شما به حرف های شما جذب شوند تا ظاهر شما .

اما برای آقایان سوال این جا است که چه مدل شلواری بپوشیم ؟

شما در جلسات فروش خود می توانید از کفش های مشکی و بنددار ساده استفاده کنید، ترجیحا نوک‌تیز. از پوشیدن کفش‌های دارای لژ بزرگ پرهیز کنید. کفش مردانه رسمی دارای ۳سانتی متر پاشنه است.

شلوار :

برای شرکت در جلسات فروش و مذاکره خود دقت کنید که همیشه از شلوارهای رسمی ساده استفاده کنید. شما برای حضور در یک جلسه فروش و مذاکره به هیچ عنوان نباید از شلوارهایی که دارای پیلی و چین هستند استفاده کنید. زیرا شما با پوشیدن شلوارهای پیل دار بسیار ظاهر بدی در جلسات خواهید داشت.

جالب است بخوانید  اصول انتخاب شلوار مردانه

مدل کت و شلوار در جلسه فروش و مذاکره شما :

شما در جلسات فروش و مذاکره خود باید از کت های دو دکمه و تک دکمه استفاده کنید و به هیچ عنوان از کت های سه دکمه که برای جلسه شما رسمیت ندارند استفاده نکنید.

توجه کنید که دو دکمه و تک بودن کت و شلوار خود را با توجه به نوع استتایل و فیزیک بدنی خود باید انتخاب کنید. برای مثال آقایان با فیزیک بدنی لاغر کت های دو دکمه باید بپوشند.

چاک پشت کت می‌تواند دوچاک یا تک چاک باشد، ولی کت‌های دوچاک خوش‌ فرم‌تر و به‌روزتر هستند.

دقت کنید که در جلسات فروش خود استایل شما حین نشستن و بلند شدن فرق می کند و دکمه های کت شما در هر مورد باید به گونه ای مناسب باشند. برخی از موارد باید باز باشند و برخی از موارد دیگر باید بسته باشد.

در هنگام نشستن، هر دو دکمه کت باز باشد و در هنگام ایستادن یا راه رفتن، صرفا دکمه بالایی کت (در کت‌های دو دکمه) یا دکمه کت تک بسته باشد و دکمه پایین کت‌های دو دکمه باز باشد

جیب‌های کت صرفا جهت تزئین است. در جیب‌های کنار هیچ چیزی نگذارید.

 

پوشت ؛ کوچک اما چشم گیر و جذاب

مقاله قبلی

آیا با نحوه شست و شو و نگهداری از کت و شلوار آشنا هستید؟

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر در شلوار مردانه