پوشت مردانه من استایل

در اکسسوری های مردانه کمتر چیزی پیدا میشود که اندازه پوشت موثر باشد و بتواند استایل شما را متحدالشکل نشان دهد . در عین سادگی و زیبایی ،مدرن وامروزی نیز باشد . یک پوشت اگر به درستی طرح و رنگ آن انتخاب شده باشد . میتواند در مدت زمان کمتر ۱۰ ثانیه استایل شما را جذاب تر و شیک تر جلوه بدهد و نگاه همگان را بر روی شما خیره کند . شما باید بدانید که چطور از آن استفاده کنید . چگونه تا بخورد و چگونه با دیگر اکسسوری ها و لباس ها ست شود . اگر این سوالات در مورد پوشت نیز برای شما هم به وجود آمده است این مطلب را تا انتها بخوانید تا راه های ترکیب کردن رنگ و طرح این اکسسوری را با کراوات و کت و پیراهن یاد بگیرید و با استفاده کردن از آن در استایل خود دیگران را شوکه کنید .

پوشت مردانه من استایل

ابتدا باید بررسی کنیم که پوشت چیست ؟

پوشت یا دستمال جیبی نوعی اکسسوری مردانه است که نسبت به بقیه اکسسوری ها به کمتر پرداخته شده است . اما به اندازه عطر و کراوات و ساعت مهم است و غیر قابل چشم پوشی . اگر شما بتوانید به خوبی و به درستی از این دستمال جیبی تزئینی استفاده کنید و یاد گرفته باشید که آن را به صورت صحیح تا کنید خواهید دانست که هیچ محدودیتی برای استفاده از آن در مراسم ها و موقعیت های مختلف نخواهد داشت که بسا تاکنون نیز در غفلت به سر میبردید

پوشت مناسب چه مکان هایی است؟

این را بدانید هنگامی که پیشنهاد یک میهمانی رسمی را میپذیرید اگر کوچک ترین اشتباهی در استایل خود داشته باشید . این رفتار شما توهین و بی احترامی به میزبان و دیگر میهمانان تلقی خواهد شد . پس بسیار مهم است که همه جزئیات لباس خود را به صورت دقیق بررسی کنید تا کوچک ترین اهمالی صورت نگیرد.

جالب است بخوانید  چگونه کراوات استایل شما را منحصر به فرد میکند؟

در پوشیدن پوشت هم باید قوانینی را رعایت کنید که در ادامه به آن ها می پردازیم

پوشت خود را نزدیک به رنگ کت و شلوار خود انتخاب کنید . ترجیحا در یک تناژ رنگی باشند و به صورت کاملا ساده و کلاسیک تا بزنید و در جیب خود قرار دهید . اگر بخواهید کمی جسورانه تر عمل کنید میتوانید در انتخاب طرح و رنگ پوشت خود به رنگ های دیگر اما نه متضاد و طرح های ساده و مینیمال مانند طرح های حاشیه دار و راه راه و خالدار نیز فکر کنید .

پوشت های تک رنگ را باید با کت و شلوار خاکستری و مشکی استفاده کنید . یا اگر کت و شلوار شما به رنگ سرمه ای یا آبی نفتی سیر است پوشتی با خال های ریز قرمز یا سفید نیز بسیار مناسب آن است .

اما پوشت سفید

رسمی ترین و کلاسیک ترین پوشت ، این پوشت را برای جلسات و میهمانی های رسمی پیشنهاد میکنیم . اگر پوشت سفید شما رنگی در حاشیه خود داشت میتوانید آن را در محل کار نیز استفاده کنید .

ست کردن پوشت با کراوات الزامی است ؟

شاید پوشت و کراوات هم مانند کیف و کفش بنظر برسند . اما خیر اینگونه نیست . اگر سوالی برای شما پیش آمده مبنی بر اینکه آیا پوشت باید با کراوات ست باشد باید بگویم که خیر نیازی نیست که این دو با هم ست باشند . زیرا وظیفه آن ها متفاوت است . پوشت به عنوان یک اکسسوری وظیفه دارد هارمونی را در استایل شما ایجاد کرده و به تعادل برساند . پوشت میتواند با ایجاد هماهنگی و ریتم در تمام قسمت های لباس شما ایجاد کند و باعث چرخش نگاه در استایل شما بشود . هم چنین با ایجاد کنتراست متضاد یا رنگی نیز به استایل شما تعادل ببخشد . در هر صورت پیشنهاد ما این است که اگر میخواهید قدرت رقابت دیگران را در استایل رسمی کاهش دهید خوب است که از پوشت و کراوات ست یا حتی مشابه استفاده نکنید .

جالب است بخوانید  پوشت مردانه را چگونه در استایل خود به کار ببریم؟

پوشت و طرح و نقش آن و حتی نحوه تا زدن آن اثر بسیاری زیادی بر روی استایل شما دارد . پس لازم است که تمامی قوانین در مورد پوشت را بدانید و به آن ها عمل کنید .

اکسسوری ها فقط جنبه زیبایی ندارند و در استایل شما اضافه محسوب نمیشوند . بلکه شکل نهایی استایل شما را خلق میکنند و شما باید با کمک آن ها ظاهری یکسان و هماهنگ و بدون نقص برای خود بسازید . به عنوان مثال یک کت و سرمه ای را در نظر بگیرید به همراه یک پیراهن راه راه آبی کمرنگ !

حال تصور کنید برای ترکیب ظاهری و اکسسوری ها چه طرح و رنگی مناسب است ؟

پیشنهاد ما یک کراوات زرد آبی و یک پوشت زرد آفتابی است . زمانی که میخواهید لباس های خود را با یکدیگر ست کنید . باید میزان رسمی و غیر رسمی بودن آن را اندازه بگیرید .

به یاد داشته باشید که انتخاب پیراهن مردانه اول انتخاب کت و شلوار مرحله  دوم و به ترتیب انتخاب کراوات و پوشت چهارمین عنصری است که رنگ آن با رنگ کراوات باید در تضاد باشد اما هارمونیک باشد .

اما آنچه مه در انتخاب پوشت بسیار مهم است طرح کت است . طرح کت هرچه ساده تر باشد قدرت انتخاب شما در پسندیدن پوشت های طرح دار بالاتر خواهد رفت . و برعکس

قانون انتخاب طرح معکوس بین کت و پوشت در پیراهن هم صادق است . وقتی پیراهن رنگی یا طرحدار است  خوب است یک پوشت ساده در تناژ رنگی انتخاب کنید . همینطور اگر قرار است در یک میهمانی از کتی ساده          و سرمه یا خاکستری استفاده کنید . با دست و دلبازی میتوانید دستمال جیبی رنگی و طرح دار شلوغ با کت وشلواری هم سطح را انتخاب کنید . کت و شلوار با رنگ خنثی اینجا اهمیت خود را نشان میدهد . و قدرت ترکیب پذیری خود را به نمایش میگذارد .

جالب است بخوانید  پوشت چه کاربردی در استایل آقایان دارد؟

اما خاص ترین رنگ و طرح در پوشت متعلق به رنگ مشکی است . علت آن هم این است که انتخاب افرد خاص است . دستمال جیبی مشکی جلوه ای جذاب و مرموز به استایل میبخشد .

اگر کت و شلوار شما مشکی است و رنگ پوشتی که انتخاب کرده اید مشکی است بهتر است جنس پوشت از ساتن و پارچه های براق باشد . اینگونه مشکل دیده نشدن پوشت نیز حل خواهد شد . این ترکیب کاملا رسمی است .

چرا بر روی پوشت اصرار میکنیم؟

پوشت قادر است تاثیر مثبتی بر روی استایل شما داشته باشد . هرچند عموم فکر میکنند عملکرد مفیدی در تیپ آن ها ندارد . همانطور که قبل تر گفتیم پتانسیل پوشت برای ایجاد هماهنگی در استایل بسیار بالاست .

اگر تابحال به آن توجه نکرده اید بار دیگر امتحان کنید .

نکات مهم در خرید و استفاده از پوشت

قبل از خرید از فروشنده بخواهید که به چندین مدل مختلف پوشت را تا بزند . تا مطئن شوید به چندین روش میتوانید از آن استفاده کنید .

پوشت سفید و پوشت دو رو لازمه همه آقایان است .

لبه های پوشت باید دوبل رول و دست دوز باشد . از انتخاب پوشت های کوچک خودداری کنید . استاندارد اندازه آن ۴۰*۴۰ است تا در جیب شما پایین نرود. حتما در لیست خرید خود پوشتی با لبه های متفاوت قرار دهید . مانند پوشت سفید یا قرمز با لبه آبی یا سرمه ای زیرا میتواند به رنگ ها هماهنگی بیشتری ببخشد . دقت داشته باشید بهتر است که جنس دستمال جیبی از از نخ و ساتن و ابریشم باشد .

یک مرد جنتلمن چگونه رفتار میکند؟

مقاله قبلی

در جلسات مذاکره برای فروش چه لباسی بپوشیم

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر در اکسسوری