ست کراوات مردانه _ من استایل

بسیاری از آقایان همیشه به دنبال خاص بودن هستند. این افراد در تمام موقعیت ها می خواهند جوری لباس بپوشند که علاوه بر جذابیت آن ها به خوشتیپی آن ها نیز اضافه شود. بسیاری از شما آقایان نقش بسیاری از اکسسوری ها را نادیده می گیرید. به همین دلیل است که همیشه برای خوشتیپ شدن دنبال چیزهایی می روید که شاید هیچ کمکی هم به شما نمی کند. اما باید بگویم شما می توانید به راحتی تمام با بستن یک کراوات بر روی پیراهن های خود و یا بستن یک دستمال گردن در فصول پاییز و زمستان شیک بودن استایل خودتان را دو برابر کنید.

اما آیا فقط خریدن یک کراوات و یا یک دستمال گردن ضامن شیک پوشی شما خواهد بود؟ باید بگویم خیر این گونه نیست شما بعد از خریدن این دو اکسسوری برای خود باید نحوه استفاده آن را نیز به خوبی بدانید که چگونه است. شما باید بدانید حتی چه جنسی کراوات  و دستمال گردن را با چه استایلی بپوشید و همچنین باید بدانید که چگونه این دو اکسسوری را گره بزنید تا به استایل شما صدمه نزند.

اکسسوری کراوات من استایل

نقش کراوات و دستمال گردن در استایل شما

بستن کراوات در بسیاری از مواقع روش خوبی است که فرد مرتب و شیک پوشی به نظر برسیم. چه برای حضور در فضای کسب و کار باشد یا حضور در مناسبت های اجتماعی، برخی تیپ های خاص با کراوات زیباتر به نظر می‌رسند. همین تکه پارچه صاف و باریکی که زیر یقه پیراهن و درست جلوی گردن بسته می‌شود، سطحی از حرفه‌ای‌گری و وقار را به کت و شلوار، جلیقه، یا پیراهن و شلوارتان می‌بخشد.

و همچنین دستمال گردن های مردانه بیش از ۲۰۰۰ سال است که در کمد لباس مردان قرار گرفته اند. دستمال گردن ها امروزه بیشتر در فصل های بهار و پاییز مورد استفاده قرار می گیرند ، دقیقا زمان هایی که هوا به اندازه زمستان سرد نیست .

حال می خواهیم بدانیم چگونه کراوات و دستمال گردن خود را ببندیم ؟

گره کراوات :

این را باید بدانید که همه‌ی گره‌ها شبیه هم بسته نمی‌شوند و شما با بستن یک گره خاص نمی توانید همه کراوات های خود را گره بزنید و توقع داشته باشید که خوشتیپ باشید . سایز، تقارن، و شکل هر گره می‌تواند به طور کلی با دیگری متفاوت باشد. سایز گره ها را باید متناسب با جنس کراوات و یقه های پیراهن خود انتخاب کنید.

 

معمولا لازم است برای کراوات‌ های ضخیم از گره‌های کوچک‌تر نظیرگره چهار در دست یا گره‌ی ساده استفاده شود.

کراوات های باریک عموما نیازمند گره‌های بزرگ‌تر نظیر گره‌ پرت (Pratt) یا ویندزور هستند. اما باید به یک نکته توجه کنید که هر گره برای خود ویژگی خاصی دارد که شما با دانستن این ویژگی ها می توانید گره خود را برای هر موقعیت متناسب تر انتخاب کنید. برای مثال گره‌ پرنس آلبرت (Prince Albert) با شکوه و وقاری ناب و خالص خودنمایی می‌کند. گره کلوین (Kelvin) به آدم جسارت می‌بخشد. گره مورل (Murrell) با زیرکی به آدم لبخند می‌زند. گره ون ویجک (Van Wijk) مثل فردی نابکار، مرموزانه چشمک می‌کند. گره‌های الدریج (Eldredge) و ترینیتی (Trinity) مثل اوریگامی‌های متعلق به آینده‌ها‌ی دور، پر از چین و چرخش هستند. شما با هر بستن هر کدام از این گره ها می توانید خاص تر و جذاب تر باشید.

جالب است بخوانید  پنج راه حل برای انتخاب و خرید پوشت

کراوات ساده مشکی من استایل

برخی از گره های کراوات ها :

۱-گره چهار دست ( دانش آموزی )

این گره جز گره های بسیار ساده ای است که شما می توانید برای کراوات های ضخیم خود استفاده کنید. این گره معمولا بین آقایان دارای محبوبیت ویژه ای است و محبوبیت آن به دلیل سادگی و تطبیق پذیری آن است.

اول برای بستن این مدل از کراوات ها دستورکار این است که انتهای پهن کراوات در سمت راست، و انتهای نازک آن در سمت چپ باشد. انتهای پهن کراوات باید کمی بالاتر از ناف قرار بگیرد. (این وضعیت به قد، و هم‌چنین طول و ضخامت کراوات‌تان بستگی دارد). فقط باید انتهای پهن کراوات را حرکت دهید و انتهای دیگر باید ثابت بماند.

دوم اینکه انتهای پهن را به سمت چپ، روی انتهای نازک ببرید.

سوم اینکه انتهای پهن را دور انتهای نازک بپیچید و به سمت راست ببرید. و سپس به این حرکت ادامه دهید و آن را بار دیگر به سمت چپ، روی انتهای نازک بچرخانید. و در ادامه، انتهای پهن را از داخل حلقه‌ی گردن عبور دهید و به سمت بالا ببرید. سپس، انتهای پهن کراوات را از داخل حلقه‌ی گردن خارج کنید و داخل گره‌ی کوچکی کنید که با چرخش خود ایجاد کرده است. با کشیدن انتهای پهن کراوات به سمت پایین، گره را کمی سفت کنید. گره را بکشید و تنظیم کنید.

 

۲. گره ویندزور نیمه :

گره ویندزور نیمه به شدت برای بستن یک کراوات یک گره کاملا تطبیق پذیر است. سایز این گره، از اسم آن کاملا مشخص است و سه چهارم گره ویندزور است. این مدل از گره کراوات سایزی متعادل دارد، و تقریبا متقارن است؛ و اگر به درستی بسته شود، گودی عمیق و قابل مشاهده‌ای را ایجاد می‌کند. و اما حال این مدل برای چه نوع کراوات هایی مناسب است؟ باید بگویم این گره برای کراوات‌هایی با ضخامت متوسط تا کم مناسب است.

روش بستن گره ویندزور

برای استفاده از این مدل کراوات باید کار را به این صورت شروع کنید که انتهای پهن کراوات در سمت راست، و انتهای نازک آن در سمت چپ باشد. انتهای پهن کراوات باید کمی بالاتر از ناف قرار بگیرد. (این وضعیت به قد، و هم‌چنین طول و ضخامت کراوات‌تان بستگی دارد). فقط باید انتهای پهن کراوات را حرکت دهید و انتهای دیگر باید ثابت بماند. در مرحله بعدی انتهای پهن را به سمت چپ، روی انتهای نازک ببرید. و سپس انتهای پهن را دور انتهای نازک بپیچید و به سمت راست ببرید. انتهای پهن را به سمت بالا، نزدیک مرکز حلقه‌ی گردن ببرید.

بعد از انجام مراحل بالا آن را از داخل حلقه‌ی گردن به سمت پایین عبور دهید و از همان جا، به سمت چپ حرکت دهید. اکنون، آن را بار دیگر به سمت راست بپیچانید. این بار، انتهای پهن کراوات را از پایین، از داخل حلقه‌ی گردن، به سمت بالا عبور دهید. در این مرحله، انتهای پهن کراوات را داخل گره‌ی کوچکی کنید که با چرخش خود ایجاد کرده است. با کشیدن انتهای پهن کراوات به سمت پایین، گره را کمی سفت کنید. گره را بکشید و تنظیم کنید.

جالب است بخوانید  پوشت مردانه را چگونه در استایل خود به کار ببریم؟

۳. گره ویندزور یا کراوات دو گره :

این مدل از گره کراوات ها بسیار زیبا است و حالت سه گوشی آن باعث می شود که شما بسیار جذاب تر شوید. این گره با پهن کردن و افزودن به ضخامت به گره کراوات باعث می شود جذابیت به استایل شما ببخشد.

برای بستن این مدل از کراوات ها شما باید این گونه عمل کنید :

کار را به این صورت شروع کنید که انتهای پهن کراوات در سمت راست، و انتهای نازک آن در سمت چپ باشد. انتهای پهن کراوات باید کمی بالاتر از ناف قرار بگیرد. فقط باید انتهای پهن کراوات را حرکت دهید و انتهای دیگر باید ثابت بماند. و سپس انتهای پهن را به سمت چپ، روی انتهای نازک ببرید و بعد از آن اکنون باید انتهای پهن را از پایین، از داخل حلقه‌ی گردن به سمت بالا بیاورید. و در ادامه، آن را به پایین، به سمت چپ ببرید.

سپس، آن را به سمت راست بچرخانید و از پشت انتهای نازک کراوات عبور دهیدو  این دفعه، انتهای پهن را به سمت بالا، و مرکز حلقه‌ی گردن، حرکت دهید. پس از این مرحله آن را به سمت پایین، وارد حلقه‌ی گردن کنید و به سمت راست ببرید. اکنون انتهای پهن را بار دیگر به سمت چپ بچرخانید به این حرکت ادامه دهید و یک بار دیگر، انتهای پهن را از پایین، ‌از داخل حلقه‌ی گردن رد کنید و به بالا بیاورید. در این مرحله، انتهای پهن کراوات را داخل آخرین گره‌ی کوچکی کنید که با چرخش خود ایجاد کرده است سپس با کشیدن انتهای پهن کراوات به سمت پایین، گره را کمی سفت کنید. گره را بکشید و تنظیم کنید.

۴) گره ساده ( گره شرقی) :

این گره کلاسیک بسیار ساده بوده و مراحل آن بسیاری راحت تر است. این گره برخلاف نام شرقی بودنش بین ایرانیان بسیار محبوبیت دارد. گره ساده گره‌ای جمع و جور است و نامتقارن بودن‌اش نیز باعث شده است کمی به سمت انتهای پهن کراوات متمایل باشد.

دستورالعمل های بستن این گره :

کار را به این صورت شروع کنید که انتهای پهن کراوات در سمت راست، و انتهای نازک آن در سمت چپ باشد. انتهای پهن کراوات باید کمی بالاتر از ناف قرار بگیرد. فقط باید انتهای پهن کراوات را حرکت دهید و انتهای دیگر باید ثابت بماند. سپس انتهای پهن را به سمت چپ، ولی این بار به زیر انتهای نازک ببرید. در این مرحله، انتهای پهن را به سمت راست، و روی انتهای نازک بیاورید.

اکنون،‌ آن را از پایین، از داخل حلقه‌ی گردن به سمت بالا عبور دهید. در این مرحله، انتهای پهن کراوات را داخل گره‌ی کوچکی کنید که با چرخش خود ایجاد کرده است و با کشیدن انتهای پهن کراوات به سمت پایین، گره را کمی سفت کنید. گره را بکشید و تنظیم کنید.

۵. گره تزئینی :

گره تزئینی از نام آن مشخص است یک گره کاملا تزئینی است.

جالب است بخوانید  کراوات و پاپیون؛ بررسی تفاوت جایگاه استفاده از این دو اکسسوری محبوب

نحوه بستن گره تزئینی :

ابتدا، انتهای پهن کراوات باید در سمت چپ، و انتهای نازک آن باید در سمت راست قرار بگیرند. نوک پهن کراوات باید تا نزدیک سگک کمربندتان برسد. در این گره فقط باید انتهای نازک کراوات را حرکت دهید. انتهای نازک را به سمت چپ، و روی بخش پهن کراوات قرار دهید. سپس، آن را از داخل، به سمت بالا، و کمی به سمت راست بچرخانید.و انتهای نازک را متمایل به سمت چپ، به پایین بیاورید.اکنون، آن را از پایین،‌ به سمت پشت بخش پهن کراوات، به جهت راست بچرخانید.در این مرحله، انتهای نازک را با سمت بالا بیاورید.

انتهای نازک را از داخل حلقه‌ی گردن، به سمت پایین، متمایل به سمت چپ عبور دهید.در ادامه، انتهای نازک را از روی بخش پهن، به سمت راست بچرخانید؛ سپس، آن را از پایین، و متمایل به سمت چپ، از داخل حلقه‌ی گردن به سمت بالا عبور دهید.در این مرحله، انتهای نازک کراوات را داخل آخرین گره‌ی کوچکی کنید که با چرخش خود ایجاد کرده است.

در ادامه، بار دیگر انتهای نازک را از پشت بخش پهن، به سمت راست عبور دهید. طبق شکل،‌ بار دیگر، آن را متمایل به سمت راست، رو به بالا، از گره‌ی آخر رد کنید.باقی مانده‌ی انتهای نازک را به سمت چپ بکشید و گره‌ها را محکم کنید.گره‌ی کراوات را صاف و مرتب کنید، و نگاه‌ دیگران را به خود جلب کنید.

کراوات من استایل

دستمال گردن :

اما بسیاری از آقایان به جای استفاده از کراوات ها می خواهند از دستمال گردن ها استفده کنند. باید به شما آقایانی که در حال خواندن این مقاله هستید بگویم اگر می خواهید یک خوشتیپ همه کُش در فصول بهار و پاییز باشید از دستمال گردن ها استفاده کنید.

دستمال گردن مردانه_ من استایل

اما چگونه دستمال گردن خود را گره بزنیم ؟

دستمال را روی گردن خود قرار دهید. دو طرف آن‌را تنظیم کنید به این صورت که یک‌طرف آن در حدود ۱۵ سانتی‌متر از طرف دیگر بلندتر باشد. قسمت بلندتر را به زیر طرف کوتاه برده و از زیر آن عبور دهید.

مجدداً قسمت بلندتر را مانند شکل از زیر قسمت گره زده به سمت صورت خود بالا بکشید.

توجه داشته باشید که وقتی که دستمال را می‌بندید دور گردنتان بیش از حد تنگ نشده باشد.

در مرحله بعد سعی کنید طرف بلندتر را که بالا کشیده‌اید با طرف کوتاه‌تر پایینی هم‌اندازه کنید. این به شما خواهد کرد که دستمال بدون چروک و منظم روی گردنتان قرار گیرد.

پس از آن‌که هر دو طرف را هم‌اندازه کردید طرف بالا را به سمت پایین آورده و با از یک سنجاق هر دو را به هم متصل کنید.

اگر پیراهن مردانه پوشیده‌اید یکی از دکمه‌های نزدیک به گردن را باز کنید و دستمال خود را داخل آن قرار دهید.

دستمال گردن _ من استایل

سخن آخر

شما برای استفاده از اکسسوری ها باید اول نحوه استفاده از آن ها را یاد بگیرید تا بتوانید موقع استفاده از آن ها به خوبی بدرخشید و همیشه بر جذابیت شما اضافه کند. هرگز نقش اکسسوری ها را در زیبا شدن استایل خود نادیده نگیرید.

هر رنگ پیراهن چه پیامی برای ما دارد؟

مقاله قبلی

راهنمای ست کردن شلوار جین مشکی با آیتم های کژوال

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر در اکسسوری