کت تاکسیدو من استایل

با گذشت زمان و رشد صنعت طراحی مد و طراحی لباس و هنر دست خیاطان ، کت های جدید با طراحی های نوین تولید شد . کت تاکسیدو نیز ازاین دسته کت هاس است که با طراحی ساده اما مدرن و جذاب خود جای خود را در کمد آقایان خوش پوش باز کرده است . تاکسیدو یک کت کلاسیک و جذاب است که برش آن کمی متفاوت تر از بقیه کت ها است . این کت ظریف و زیبا یک کت رسمی و مخصوص میهمانی است .

کت تاکسیدو هنگامی میتواند استایل شما را جذاب تر کند که شما تمامی قوانین مربوط به آن را رعایت کنید .

شما باید کت تاکسیدو را متناسب با سایز خود انتخاب کنید و کاملا اندازه باشد . اگر این کت فیت تن شما نباشد اصلا جذاب و برازنده نیست . قوانین این کت تفاوت زیادی با قوانین کت و شلوار معمولی ندارد . از این رو همه نکاتی که برای تناسب کت و شلوار باید در نظر بگیرید در این نیز باید مورد توجه قرار دهید .

در ادامه این قوانین را یادآوری میکنیم

پوشیدن لباس های رسمی به علت مرزبندی مشخص آن به مراتب راحت تر از لباس های UNFORMAL و غیر رسمی یا حتی اسپرت است . این قوانین شما را در انتخاب و ستکردن محدود میکنند و شما انتخاب آزادانه ای نخواهید داشت . از این رو میدانید چه لباسی بپوشید و با چه لباسی ست کنید .

همینطور اگر بخواهید کت تاکسیدو بپوشید در انتخاب دیگر آیتم ها یک یا دو انتخاب بیشتر نخواهید داشت .

بررسی تفاوت های میان کت تاکسیدو و کت و شلوار

در نگاه اول آنچه تفاوت بین این دو کت را بیان میکند ساتن به کار رفته در کت تاکسیدو است که برخلاف پارچه به کار برده شده در کت شلوار است .

در گذشته و در دوخت سنتی کت تاکسیدو از پارچه ساتن برای دوخت یقه ، جیب ها ، دکمه ها و شلوار آن استفاده می‌شده است . اما در کت و شلوارهای معمولی از پارچه ساتن استفاده نمیشود و دکمه ها عموما از پلاسیک یا فلز هستند . امروزه استفاده از ساتن در کت های تاکسیدو محدود به نوار نازک در یقه و شلوار شده است . اما تفاوت های بیشتری بین این کت وجود دارد . تفاوت بعدی در اکسسوری های قابل ست کردن با این کت ها است .

جالب است بخوانید  10 قانون اساسی در خوش استایلی آقایان

کت های معمولی تقریبا با تمامی اکسسوریز مانند پاپیون ، کراوات ، پوشت ، گل سینه و … ست میشود . اما کت اسموکینگ جکت فقط و فقط با پاپیون و پوشت ست میشود.

تفاوت بعدی در کاربرد این دو کت است . کت تاکسیدو در مقایسه با کت معمولی رسمی تر است و فقط مخصوص میهمانی ها و جشن ها است. اما کت معمولی را میتوان در رفت و آمد های روزمره ، خرید و محل کار پوشید . اما کت تاکسیدو مناسب هیچ یک از این موقعیت ها نیست .

من استایل کت تاکسیدو

شاخصه های کت تاکسیدو

کت تاکسیدو همانقدر که باید در بدن شما زیبا و شیک به نظر برسد باید فضای کافی و لازم را جهت آسان حرکت کردن اندام شما داشته باشد . به محل دوخت حلقه آستین دقت کنید تا در جای درست خود دوخته شده باشد . اندازه قد آستین به مثابه اندازه آستین کت معمولی باید دقیقا تا روی مچ برسید و اندازه استانداردی داشته باشد .

بدنه کت نیز نیز باید سایز بدن شما باشد یعنی هنگام پوشیدن احساس خفگی ناشی از تنگی یا گشادی نکنید . از طرفی باید اطمینان حاصل کنید که هنگام بستن دکمه های کت در اثر تنگی و کشیدگی حاصل از آن علامت ایکس مانند در قسمت جلوی کت ایجاد نشود .

استاندارد اندازه قد کت میگوید کت باید تا روی باسن باشد . به بیان دیگر قد کت باید تا میانه جیب پشتی شلوار باشد . اندازه غیر استاندارد کت سبب کوتاه یا بلند دیدن شما میشود . این نکته مهم را فراموش نکنیند که نمیتوانید از کمربند چرمی با کت تاکسیدو استفاده کنید بلکه فقط باید ازکمربندهای پارچه ای استفاده کنید . اگر تمایلی به استفاده از کمربندهای پارچه ای ندارید باید از جلیقه استفاده کنید .همانطور که قبلتر گفتیم تنه اکسسوری مورد قبول برای کت تاکسیدو پوشت و پاپیون است .

جالب است بخوانید  3 روش جدید برای ست کردن کراوات با پیراهن مردانه

مدل های مختلف کت تاکسیدو

کت های تاکسیدو به روش های مختلفی دوخته میشوند و طرح های متنوعی دارند . ابتدائی ترین تفاوت بین این کت ها در یقه ان ها دیده میشود . البته ناگفته نماند در دوخت همه یقه ها از ابریشم و پارچه ساتن استفاده میشود . یقه notch  یا یقه انگلیسی یکی از یقه های پرکاربد است . یقه peak یا یقه تیز نیز شبیه به یقه انگلیسی است اما در نوع دوخت با یکدیگر تفاوت دارند . یقه peak یک یقه غیررسمی و فانتزی محسوب میشود. اما رسمی ترین یقه در میان کت های تاکسیدو کت یقه آرشال است که هیچ انحنا و زاویه ای ندارد . انتخاب یقه مناسب تاثیر بسیار مهمی در ظاهر شما دارد . بلندی و پهنای یقه ارتباط مستقیمی با بلند و باریک دیده شدن شما دارد . بدین معنی که یقه ها هرچه باریک تر و بلند تر باشند باعث کشیده دیده شدن شما میشوند .

شلوار مناسب کت تاکسیدو

شلوار هم مانند کت باید اندازه باشد . اگر شلوار شما گشاد یا تنگ باشد تمام تلاش شما را برای خوش تیپی برباد خواهد داد . کمر شلوار باید ۱۰ سانت پایین تر از ناف باشد و اگر بلند تر از این استاندارد باشد ظاهر شما را خنده دار جلوه میدهد . همینطور باید مطمئن باید مطمئن شوید کمر شلوار باید به قدری آزاد و راحت باشد تا بتوانید راحت بنشینید و راه بروید .

اندازه کت شلوار هم بسیار مهم است . اندازه شلوار تاکسیدو مانند شلوار کت معمولی است  . بدین معنی که بلندی آن باید تا روی کفش باشد و نباید به قدری کوتاه باشد که شلوار تا بالای قوزک پا باشد . این اندازه غیر استاندارد مناسب استایل رسمی نیست . هم چنین نباید به قدری بلند باشد که روی کفش چین بخورد و شمارا شلخته نشان دهد . البته شلوار نباید هنگام نشستن بیش از اندازه استاندارد بالا بیاید و ساق پا نمایان شود .

جالب است بخوانید  یک مرد جذاب چگونه لباس می پوشد؟

پیراهن مناسب کت تاکسیدو

ممککن است تصور کنید انتخاب پیراهن آسان ترین قسمت استایل شما باشد اما برخلاف تصور شما انتخاب پیراهن نکات و قوانین مهم و ضروری بسیاری دارد که رعایت آن میتواند استایل شما را زیبات و جذاب تر کند . طبق اصول انتخاب پیراهن کت و شلوار معمولی بهترین پیراهن برای این کت پیراهن سفید رسمی مردانه است که با یقه کلاسیک پهن امکان استفاده از پاپیون را به خوبی فراهم میکند . خوب است که دکمه های پیراهن نیز هم رنگ و سفید باشند . مگر اینکه تصمیم شخصی خود را در این مورد دخیل کنید . یقه پیراهن نباید به قدری تنگ باشد که به شما احساس خفگی القا کند و نه به قدری آزاد باشد که ایستایی خود را از دست دهد . پیراهن باید به اندازه ۲ انگشت آزاد باشد تا در مراسم ها خسته نشوید .

کدام اکسسوری ها با کت تاکسیدو ست میشوند ؟

برای استایل رسمی تاکسیدو باید از کفش های چرم مشکی که کاملا براق و واکس خورده باشند استفاده کنید .بهترین مورد کفش برای این استایل کفش آکسفورد است . زیرا کفش نامناسب میتواند کل استایل شما را تحت تاثیر قرار دهد . کت تاکسیدو برای مراسم های رسمی است از این رو نباید از کفش های خاص وغیررسمی استفاده کنید .

از دیگر اکسسوری ها شال کمر است که فقط نباید با جلیقه استفاده شود . البته این اکسسوری رسمی نیست و در مراسم ها و جشنواره ها رایج نیست اما رسمیت استایل شما را چندین برابر میکند . همواره تاکسیدو مشکی بوده زیرا مشکی برازنده ترین رنگ برای این کت است . در رده های بعدی رنگ های سرمه ای ، یشمی و خاکستری است که جز محبوب ترین رنگ ها به حساب می‌آیند . این کت ها نیز به اندازه کت تاکسیدو مشکی جذاب هستند اگر قوانین پوشیدن تاکسیدو را به خوبی رعایت کنید .

کت تاکسیدو در هر رنگی که باشد باید با کفش آکسفورد مشکی ست شود .

 

 

با کت و شلوار مشکی بدرخشید

مقاله قبلی

به آسانی کت و شلوار خود را در خانه اتو کنید.

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر در استایل