آیا میدانید نماد ثروت و تجملات در مصر باستان چه بود؟ محققان و باستان شناسان ادعا دارند که پوشت ؛ دستمال جیبی مردانه ریشه در مصر باستان دارد. مصریان باستان قطعه های پارچه ای کتان را با پودری به رنگ قرمز در می آورند و در پوشش خود به عنوان یک تزئین استفاده میکردند. این تکه پارچه کتان قرمز رنگ به عنوان نمادی از ثروت شناخته می شد. حالا بعد از گذشت هزاران سال این دستمال ها با کارکردی جدید به استایل مردانه اضافه شده است. حالا این دستمال ها به عنوان  دستمال جیب کت مردانه استفاده می شود که به پوشت معروف است.

پوشت  در باستان من استایل

پوشت در جهان باستان

البته فقط مصریان نبودند که از پوشت استفاده می کردند. بررسی تاریخ دیگر ملل نشان می دهد که در یونان باستان  دستمال جیبی جایگاه مهمی داشته است.  آن ها همواره یک دستمال جیبی معطر برای به جا گذاشتن بوی خوب  همراه خود داشتند. هم چنین امپراطور برای آغاز جنگ میان گلادیاتورها دستمال جیبی خود را می انداخت.

پوشت دو در مصرباستان من استایل

چگونه پوشت به یک اکسسوری نوین تبدیل شد.

از سال ۱۴۰۰ میلادی کم کم پوشت در میان اشراف و ثروتمنداغن به عنوان یک اکسسوری لاکچری مورد استفاده قرار گرفت.  با گذر زمان از دستمال جیبی هایی از جنس ابریشم و ساتن توجه آنها را جلب کرد.

اما این ابتدای راه بود. هنوز پوشت به معنای کامل و واقعی یک اکسسوری مردانه در نیامده بود.

درر نهایت در قرن ۱۹ میلادی با رایج شدن کت های DINNER JACKET میان آقایان و اشراف فرانسوی و ایتالیایی، تمایل به شیک پوشی بیشتر و بیشتر شد. در نتیجه با خود فکر کردند جای دستمال ابریشمی گرانقیمت کنار سکه ها و ساعت جیبی نیست. پس دیگر جای دستمال جیبی در جیب کنار کت نیست بلکه در جیب سمت چپ سینه است.

جالب است بخوانید  بررسی تفاوت های کت و شلوارهای ایتالیایی، بریتانیایی و آمریکایی

با گسترش مد در قرن ۲۰ میلادی مدل ها و تکنیک های جدید برای تا کردن پوشت به وجود آمد.  همین امر سبب شد که پوشت تبدیل به یک اکسسوری محبوب میان آقایان شود.

پوشت مردانه نوین من استایل

پوشت و هر آنچه که باید بدانید

مهم ترین و اولین نکته ای که باید بدانید این است:

همیشه یک پوشت سفید در کمد لباس های خود داشته باشید. این رنگ پوشت با هررنگ کت و شلواری ست می شود.

اما این انتهای کار نیست. حتی اگر دوست نداشته باشد استایلی جسورانه داشته باشید متناسب با هر کت و شلواری که دارید باید یک پوشت داشته باشید. اینگونه گزینه های بیشتری برای استفاده از اکسسوری پوشت دارید.

اما به یک نکته مهم بسیار دقت کنید. پوشت و کراوات مکمل یک دیگر هستند. پس اگر لزوم استفاده از هر دو اکسسوری بود به هماهنگی و هارمونی آنها توجه کنید.

عموما پوشت ابعادی میان ۲۵ تا ۴۵سانتی متر مربع دارد. هم چنین در جنس های ساتن، ابریشم، کتان و نخ دوخته می شود. تغییر ابعاد در سایز به جنس پوشت بستگی دارد. هرچه جنس پوشت نازک تر، لطیف تر و سبک تر باشد ابعاد بزرگ تر می شود و هر چه جنس آن ضخیم تر و زمخت تر و زبر تر باشد این ابعاد کوچک‌تر خواهد شد. این یک روال استاندارد است. تا در هنگام قرار گیری در جیب جلوه خوبی داشته باشد. هم چنین هنگام قراردادن پوشت در جیب دقت کنید که مارک و برند آن مشخص نباشد.

پوشت مردانه من استایل

بررسی کیفیت دستمال جیبی مردانه

هر چه جنس پوشت گران قیمت تر و لطیف تر باشد؛ پوشت نفیس تراست. از این رو در دوخت آن ها ظرافت بیشتری به خرج می دهند. هم چنین تمامی دوخت ها با دست می باشد. گره ها در پوشت به شکل لوله و کاملا منظم دوخته می شوند. در این مدل پوشت عموما دوخت ها و گره ها دیده نمی شود. چرا که در شان یک دستمال گران قیمت فرانسوی نیست.

جالب است بخوانید  راهنمای انتخاب کت و شلوار دامادی

در درجه بعدی دستمال های درجه دو قرار دارند که لبه دوزی های ظریف و تمیزی دارد اما کیفیت پارچه و دوخت به نسبت مدل قبلی کمی پایین تر است. اما این دسته از دستمال در دسته پوشت های قیمت مناسب برای همه قرار میگیرد.

دستمال جیب مردانه من استایل

و در آخر

دسته نهایی از پوشت ها، دستمال جیب های بسیار ارزان قیمت است که جنس پارچه آن ها چینی و کیفیت دوخت بسیار پایین است.

چگونه متناسب با هر فرم بدنی یک شلوار جین انتخاب کنیم؟

مقاله قبلی

۵ اشتباه بزرگ در پوشیدن پیراهن مردانه که استایل شما را تخریب میکند!

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر در استایل