همه آقایان هنگامی که نام کفش کالج را می شنوند بی اختیار به یاد کفش هایی با پاشنه های کوتاه و زبانه کوچک و کوتاه می افتیم. اما در واقع اسم اصلی این کفش جذاب مردانه کالج نیست . اگر نام این کفش کالج نیست پس نامش چیست؟

در ادامه  تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا با همه اطلاعات کفش کالج آشنا شوید

چرا این کفش به نام کالج یا می شود؟

نام اصلی کفش کالج در واقع لوفر loafer می باشد. بدین معنی که تمام کفش هایی که آن ها را با نام کالج میشناسیم لوفر هستند. اما چرا به این کفش کالج گفته می شود. کاملا واضح نیست که چه کسی در ایران ابتدا به کفش لوفر نام کالج را اطلاق کرده است و مردم هم به سادگی آن را پذیرفته اند. در هر صورت نام اصلی این کفش لوفر است.

اگر قصد خرید این کفش را داشته باشید و به فروشگاهی مراجعه کنید و از فروشنده درخواست کفش لوفر کنید ممکن است در ابتدا متوجه منظور شما نشود. تا این که شما لفظ کفش کالج را به زبان بیاورید.

کفش لوفر از کاربردی ترین کفش های مردانه است.

معنای کلمه کالج چیست؟

کالج college واژه ای انگلیسی به معنای مدرسه عالی یا دانشکده است. به نظر می رسد که این کفش از این رو که انتخاب مناسبی برای فضای درسی و دانشگاه می باشد، کالج نام گرفته است. اما آن چه که واضح است این است که کفش کالج یا در واقع همان کفش لوفر لزوما فقط برای دانشگاه نیست. این کفش برای تمام موقعیت های غیر رسمی اعم از street style ، سفر ، دیدارها و ملاقات های دوستانه ، دانشگاه وتمام موقعیت های غیر رسمی میتوان پوشید.

جالب است بخوانید  مهم ترین قوانین ست رنگ کت و شلوار و کفش را اینجا بخوانید!!!

نشانه ها و ویژگی های کفش لوفر

  1. اندازه پاشنه کفش لوفر نیم اینچ تا یک اینچ است.
  2. همواره قسمتی از پا مشخص و قوزک پا نمایان است.
  3. زبانه کفش به صورت U  شکل به کفش دوخته شده است.
  4. از زیره محکمی برخوردارند
  5. بدون بند هستند

ناگفته نماند که این کفش کاملا غیر رسمی است و نباید در مکان های رسمی پوشیده شود هم چنین اگر تمایلی به استفاده از جوراب نداشتید باید از جوراب مخصوص لوفر استفاده کنید.

 

کفش لوفر با چه متریالی تهیه می شود؟

از آنجایی که کفش لوفر برای STREET STYLE  مناسب است و نوعی کفش راحتی محسوب می شود، لزومی بر کیفیت بالای کفش نیست. اما ارزش آن را دارد که هزینه بالایی برای آن پرداخت کنید. در هر صورت اولین متریال انتخابی برای کفش لوفر چرم مصنوعی است. اما اگر مبنا بر این باشد که از کفش لوفر در موقعیتی رسمی استفاده شود باید کفشی بپوشید که در تهیه آن از چرم طبیعی استفاده شده است. چرم جیر و چرم ورنی نیز میتواند گزینه های پیشنهادی برای متریال کفش لوفر باشند.

با کدام شلوارها می توان از کفش لوفر استفاده کرد؟

کفش لوفر چون نوعی کفش اسپرت به شمار می رود از ترکیب پذیری بالایی برخوردار است . از این رو با بسیاری از شلوارها ست می شود. در ادامه بیشتر بررسی میکنیم .

شلوار کتان

معقولانه ترین انتخاب و مناسب ترین مکمل برای کفش لوفر شلوار کتان می باشد زیرا درجه رسمیت هر دو یکسان است. اگر شلوار کتان اسلیم فیت و راسته باشد باعث منظم و مرتب به نظررسیدن استایل شما خواهد شد.

جالب است بخوانید  استایل اولین روز کاری برای آقایان

شلوار جین

اگر ترجیح میدهید که استایلی متفاوت داشته باشید پیشنهاد ما به شما ترکیب شلوار جین با کفش لوفر است. ترکیب کفش اسپرت لوفر با شلوار جین یک ست ایده آل می سازد.

شلوار پارچه ای

شلوار پارچه ای، شلواری کلاسیک محسوب می شود. اسپرت بودن کفش لوفر به همراه شلوار پارچه ای به استایل شما وقار و جذابیت می بخشد. به بیان دیگر STREET  STYLE جذاب و مردانه ای را با شلوار پارچه ای و کفش لوفر خواهید داشت.

 

چگونه رنگ کفش لوفر را ست کنیم؟

برای ست کردن کفش لوفر ۳ پیش فرض وجود دارد که در ادامه بررسی میکنیم

 

ست کفش لوفر با کمربند

اگر رنگ کفش را با رنگ کمربند ست کنید ، رنگ پیراهنن و شلوار نیز باید تابع رنگ کفش وکمربند باشد. فراموش نکنید باید در هر حالتی هارمونی رنگی را رعایت کنید.

 

ست کردن رنگ کفش لوفر با لباس بالا تنه

بدین معنی که رنگ کفش لوفر و رنگ پیراهن ، تی شرت ، پولوشرت یا کت باید از یک رنگ باشند. ناگفته نماند که می توانند از دو تناژ مختلف یک رنگ باشند

به عنوان مثال:

اگر پیراهن شما سرمه ای بود کفش نیز باید به رنگ سرمه ای باشد.

اگر پیراهن شما به رنگ صورتی یا قرمز بود کفش نیز میتواند به رنگ قرمز عنابی یا شرابی باشد.

ست کردن طبق قوانین استایل رسمی

هر آن چه برای ست کردن کفش های رسمی میدانید را نیز میتوانید پیاده کنید . طبق قوانین اگر لباس شما به رنگ مشکی بود باید از رنگ کفش شما نیز به رنگ مشکی باشد.

جالب است بخوانید  در جلسات مذاکره برای فروش چه لباسی بپوشیم

هم چنین اگر شلوار و پیراهن شما در تناژ سرمه ای یا آبی بود می توانید کفش لوفر خود را از میان رنگ های قهوه ای، عسلی و زرشکی ست شده با کمربند استفاده کنید.

 

 

مدل های مختلف کفش لوفر

کفش لوفر در انواع مدل های متفاوت تولید می شود

کفش لوفر مدل : تاسل

ویژگی خاص این مدل داشتن منگوله است که از جنس چرم طبیعی یا مصنوعی  می باشد.

کفش لوفر مدل : هورس بیت

داشتن یک قطعه ی فلزی ، مشخصه ی این مدل است.

کفش لوفر مدل : پنی

در این مدل یک باریکه ی چرمی بر بروی رویه کفش قرار گرفته است که داخل آن باریکه ی چرمی شکل نیم دایره یا لوزی یا شکل هایی از این دست قرار دارد.

کفش لوفر مدل : بلژیکی

قرار گرفتن گره ای کوچک به شکل پاپیون  بر روی کفش نشانه ی این مدل است.

کفش لوفر مدل : کلیته

یک تکه چرم چرم ریش ریش که بر روی رویه قرار گرفته است نشانه لوفر کلیته هست. جزئیات این مدل نسبت به دیگر مدل ها بیشتر است.

کفش لوفر مدل : مانک استرپ

لوفرهای سگک دار طرح بسیار خاصی دارند چون که طرح دو مدل کفش (مانک استرپ و لوفر) را یکجا دارند..

کفش لوفر ساده

در این مدل هیچ تزئین یا طرحی روی رویه ی کفش وجود ندارد و ساختار بسیار ساده ای دارند.

 

جذاب ترین کت مردانه برای پاییز۹۸

مقاله قبلی

چگونه افراد چاق لباس مناسب برای خود انتخاب کنند؟  

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر در کفش