ایجاد یک استایل زیبا نیاز به دقت فراوان و هنر ست کردن دارد . برای ایجاد یک سبک فقط پوشیدن لباس کافی نیست .

استایلیست ها همواره تاکید داشته اند که برای تکمیل کردن تیپ و استایل و ساختن یک سبک منحصر به فرد لازم است که آکسسوری ها را با رعایت قوانین به استایل خود اضافه  کنید . اکسسوری ها سبب گردش نگاه در اندام شما خواهند شد و به همین دلیل هارمونی تیپ شما را به تعادل خواهند رساند . رایج ترین اکسسوری های مردانه دکمه سر آستین ، کراوات ، پوشت ، پاپیون ، گیره کراوات ، کمربند و دستمال گردن هستند .

 

دکمه سر آستین

آقایان شیک پوش هیچ وقت دکمه های سر آستین را از استایل خود خارج نمیکنند . زیرا میدانند این اکسسوری در ایحاد هارمونی در تیپ کلاسیک مردانه موثر است . دکمه های سر دست نوعی اکسسوری مردانه است که علیرغم کوچک بودن در نظم بخشیدن به تیپ مردانه عملکرد فوق العاده ای دارد .این دکمه ها کاملا قابل جداسازی هستند و شما میتوانید با انواع سبک ها و ست ها آن ها را استفاده کنید .

وظیفه دکمه های سر آستین مرتب نگاه داشتن فرم لبه های آستین است. روزنه های موجود بر روی دکمه های سرآستین دو طرف آستین را روی یکدیگر نگه میدارد و یک قسمت متحرک دارد که بعد از فرو بردن دکمه در آستین دکمه را در خود قفل میکند .دکمه سر آستین باعث ایجاد جلوه در استایل‎های ساده و کلاسیک میشود و همانطور که قبلا اشاره کردیم باعث ایجاد هارمونی و نظم میشود. دکمه های سرآستین در انواع رنگ های طلایی نقره ای استیل و رزگلد ساخته میشوند .

 

انواع دکمه های سرآستین

دکمه های سر آستین در انواع مختلف ساخته میشوند که برخی از آن‎ها ساده و تعدادی از آن‏ها با نگین و جواهرات تزیین شده اند .

دکمه های لولایی

این دکمه ها ساده ترین مدل ها هستند و سطح صیغلی بسیار صافی دارند و لولایی که در انتهای آن ها قرار گرفته باعث ثابت ماندن دکمه ها در سر آستین میشود .

دکمه های دوسر

این مدل سر دست به صورت یک توپ کروی است که پایه های خمیده ای دارد. این مدل به علت این‏که تمام فلز است قیمت گران‏تری دارد

دکمه های قفل شونده

این مدل دکمه سر دست دارای دو قفل است که عملکردی مشابه ساعت دارد . این مدل دکمه یک قسمت پایه دارد که نقش لولا را ایفا میکند و یک قسمت رویی که به عنوان زیبایی کاربرد دارد و بزرگتر از قسمت پایه است . برای استفاده باید قسمت کوچک‏تر را از جادکمه عبور داده و قسمت بزرگتر را روی آن قرارداده و بافشار دست در هم قفل کنید.

دکمه های زنجیری

این نوع سر دکمه دارای دو سر است که با زنجیر به یکدیگر متصل شده اند و عموما با نگین و جواهرات گران‏قمیت تزیین میشوند. این مدل به علت فاصله بین دو سری نمیتواند دو سر آستین را محکم کنار هم نگاه دارد .

جالب است بخوانید  آیا با نحوه شست و شو و نگهداری از کت و شلوار آشنا هستید؟

 

از دکمه های سر دست چه زمانی استفاده میشود ؟

در حالت کلی به عنوان یک مرد شیک پوش در مراسمات رسمی و میهمانی های مهم که پوشش رسمی وکلاسیک دارند برای ایجاد هارمونی و ترکیب مناسب در استایل خود و ایجاد جلوهای شیک تر و گیرا‏‏‏‎‎تر میتوانید  از دکمه های سر آستین استفاده کنید .

دکمه های سر دست با کت و شلوار جلوه بسیار زیبا و مینیمالی دارد . فراموش نکنید که با استفاده از دکمه های سر آستین میتوانید یک تیپ کلاسیک بی نظیر برای خود بسازید .

 

اکسسوری مردانه پارچه ای من استایل

کراوات

کراوات از آن دسته آکسسوری هایی است که بسیار مهم است و باید در انتخاب آن دقت زیادی به کار برد . کاربرد اصلی کراوات خوش تیپ و کشیده نشان دادن آقایان است .در انتخاب کراوات مناسب باید ابتدا به مکان پوشیدن کراوات توجه کنید . در جلسات رسمی و میهمانی ها از کراوات هایی به رنگ آبی تیره ، قرمز ، بنفش و کله غازی با طرح های مینینال میتوانید استفاده کنید. خوب است بدانید که همواره رنگ کراوات باید از رنگ پیراهن تیره تر باشد. دومین نکته جنس کراوات است .

جنس کراوات

از ویژگی های برند های برتر کراوات این است که تمام جزییات کراوات را به شما نشان می‎دهند . بهترین جنس برای کراوات ابریشم ، نخ و پشم است . کراوات های ابریشمی برازنده تر و گران‎قیمت‏تر هستند .کراوات ابریشمی باید نرم و انعطاف پذیر باشد و حین پوشیدن سختی آن را باید حس کنید . نکته مهم در کراوات ها خط کشی های پشت آن است . اگر جنس این خط کشی ها از پشم باشد جنس این کراوات ها بسیار گران خواهد بود.

مساله مهم قابل توجه در کروات مهره پشتی آن است که در قسمت عریض کراوات به کار برده می‏شود .این مهره دقیقا در پشت کراوات قرار دارد . مشخص بودن این مهره نشان از جنس خوب کراوات دارد . نکته آخر در بررسی و آنالیز کراوات گره کوک آن است ؛ اگر دستتان را از قسمت بالای کراوات به پایین بکشید در قسمت مرکزی کراوات آن را حس میکنید ، این گره باعث صاف و زیبا ماندن کراوات میشود.

برند های مطرح در طراحی وتولید کراوات مفهومی را ارائه داده اند به نام ساختار کراوات که نشان دهنده دوخت صحیح و الگوریتمیک در آن است .برای بررسی باید از بالا به پایین کراوات را با انگشتتان لمس کنید  ودو درز را حس کنید . دو درز نشان دهنده سه پنله بودن کراوات است .

طول و عرض کراوات

یک واحد استاندارد برای پوشیدن کراوات وجود دارد مبنی بر اینکه آقایان چاق باید کراوات عریض و آقایان لاغرباید کراوات باریک استفاده کنید .

به صورت ریاضی :

  • آقایان چاق :کراوات با عرض بیشتر از ۸ سانتی متر
  • آقایان لاغر :کراوات با عرض ۷ سانتی متر
  • آقایان متوسط :کراوات با عرض ۸ سانتی متر
جالب است بخوانید  چگونه تی شرت ها به پادشاه لباس های مردانه تبدیل شده اند؟

درمورد قد کراوات در نظر داسته باشید با هر قدی که دارید انتهای کراوات باید روی کمربند شما قرار بگیرد .

 

پوشت

پوشت به دستمال جیبی تزیینی آقایان گفته میشود که تا دهه قبلی میلادی آن را باکراوات ست میکردند اما در دهه جدید میلادی با جسور شدن استایل ها و تیپ ها این محدودیت برای پوشت ها از بین رفته است . پوشت اکسسوری است که به اندازه ساعث و عطر مهم و تاثیر گذار است

چه زمانی از پوشت استفاده کنیم؟

پوشت باید در طیف رنگی نزدیک به پیراهن انتخاب شود و به سادگی و ظرافت تا خورده و در جیب قرار بگیرد . روی پوشت میتواند هر الگویی قرار بگیرد اما طرح سفید با حاشیه ساده یا کلاسیک ترنج با رنگ سرمه ای یا مشکی بی‎نظیرترین انتخاب خواهد بود . دستمال جیبی به تنظیم هارمونی شما قوت خواهد بخشید و ظاهر شما را کاریزماتیک‎تر نشان خواهد داد.

خوب است که کراوات و پوشت مشابه یکدیگر باشند . وظیفه اکسسوری های مانند پوشت و کراوات ایجاد سبک منحصر به فرد شما است .

در ادامه چند قانون مربوط به پوشیدن پوشت و کراوات را یادآوری می‏کنیم

کراوات طرح دار پوشت ساده

در کت وشلوار سرمه ای با پیراهن آبی میتوان از کراوات بنفش یا زرد و آبی استفاده کرد و با یک پوشت زرد ساده هماهنگی را به اوج رساند .

کراوات ساده با پوشت طرح دار

این سبک کمی غیر رسمی است ومناسب میهمانی های دوستانه است

پیراهن طرح دار پوشت ساده

اگر پیراهنی که زیر زیر کت خود پوشیده اید طرح های چهار خانه  یا راه راه دارد بهتر است از پوشت ساده و بدون طرح رنگی استفاده کنید

کت ساده پوشت طرح دار

در کت های خاکستری یا سرمه ای میتوانید از پوشت هایی با طرح های جذاب و شلوغ و رنگی یا اصطلاحا ماکسیمال بهره ببرید

کت و شلوار مشکی

در این رنگ کت وشلوار مناسب ترین رنگ برای پوشت سفیدومشکی ساده است . رنگ مشکی پوشت سبب ایجاد کنتراست مناسب در نگاه میشود و یک استایل رسمی کلاسیک عالی به وجود می آید . اما پوشت سفید علاوه بر اینکه یک استایل رسمی ایجاد میکند میتواند به کلاسیک ترشدن آن نیز کمک کند.

 

پاپیون

پاپیون اکسسوری است که حالتی غیر رسمی داشته و با کت های تاکسیدو یک ترکیب محشر و منحصر به فرد ایجاد میکند .پاپیون هنگامی استفاده میشود که شما میزبان یک میهمانی رسمی باشید. درباره پاپیون قوانین زیادی وجود ندارد جز اینکه باید با رنگ شلوار ست باشد .

پاپیون مناسب جمع های دوستانه و دور همی ها است و همچنین در ملاقات های رسمی بهترین انتخاب است.در جلسات خاستگاری یا اولین قرار عاشقانه پوشیدن پاپیون به شما جلوه رمانتیک تری میبخشد.

 

کمربند

ابتدایی ترین اکسسوری برای تنظیم استایل لباس کمربند است. کمربند تنها اکسسوری است که قابل حذف شدن نیست و در ایجاد یک سبک خوب جزوی ثابت محسوب میشود . کمربند قبل از آن که یک اکسسوری محسوب شود یک ضرورت به شمار میرود .کمربند وسیله ای برای محکم نگاه داشتن شلوار است .کمر بند خود اکسسوری محسوب نمیشود بلکه سگک آن نوعی اکسسوری تزیینی به شمار میرود . اما بند آن از سگک آن بسیار مهم تر است. جنس بدنه کمربند مهم ترین عنصر در انتخاب یک کمربند است. هرچه کمربند صاف تر و مات تر باشد رسمی وکلاسیک تر است .

جالب است بخوانید  چگونه تی شرت ها به پادشاه لباس های مردانه تبدیل شده اند؟

ویژگی های کمربند

یراق کمربند باید به خوبی با کفش و ساعت ست باشد .کمربند درحالت اصلی باید باشلوار ست و متناسب باشد . شلوار پارچه ای ساده را نمیتوان با کمربند پارچه ای پوشید و یا برعکس . معیاری که باعث رسمی بنظر رسیدن کمربند میشود عرض آن است . بدین معنا که کمربندهای با عرض ۳۴میلی متر از کمربندهای با عرض ۳۹ میلی متر رسمی تر هستند. کمر بندهای استاندارد عرضی معادل ۳۴ میلی متر دارند.

 

کمربند باید دقیقا روی کمر قرار بگیرد .یراق کمربند باید با شلوار همخوانی داشته باشد و اندازه سوراخ کمربند متناسب با سایزکمر شما باشد . هرگاه بین انتخاب دوکمربند مردد بودید سایز کوچکتر را انتخاب کنید .

کمربند میتواند شما را پهن یا بلند نشان دهد .

در ست کردن کمربند باید بدانید که فقط یک قانون وجود دارد . رنگ وجنس کمربند باید با رنگ . جنس کفش یکسان باشد .

کمربندهای رسمی دارای یراقی ساده وکوچک هستند . با افزایش اندازه یراق کمربند کژوال تر میشود.

در حالت بعدی رنگ وجنس کمربند باید با رنگ و جنس کمربند ست باشد. هم رنگ بودن کفش وکمر بند باعث چرخش نگاه در استایل شما میشود . امروزه جنس کفش ها در جیر، کرباس، پارچه وچرم خلاصه میشود اما لازم است که کمربند نیز هم‎جنس کفش باشد. اگر کمر بند استاندارد باشد میتواند از چاقی کمر کاسته و باعث قد بلند بنظر رسیدن شما بشود.

خوب است بدانید که نمیتوانید از یک کمربند بیش از یک سال استفاده کنید. البته این شامل کمربندهای با جنس ۱۰۰%چرم نمیشود زیرا آنها ماندگاری بالایی دارند و هم چنین هزینه بسیاری را باید برای آن‏ها بپردازید .

حال سوال اینجاست که چکونه یک کمربند مناسب انتخاب کنیم؟

کمربند باعث ایجاد یک جلوه باشکوه و قدرتمند در آقایان می‎شود.کمربندها انواع مختلفی دارند کمر بندهای رسمی عرضی معادل طول انگشت شست دارند (۳۴میلی متر) اندازه کوچک‎تر و بزرگ‎تر از این مقیاس برای لباس های رسمی فرمال غیر استاندارد است.افراد لاغر نباید ازکمربندهای نازک استفاده کنند زیرا آن ها را لاغر تر نشان میدهد. البته خوب است بدانید برای آقایان با استخوان بندی ظریف باید از کمربند هایی با یراق ظریف و کوچک استفاده کنید. آقایان درشت اندام مناسب ترین افراد برای استفاده از کمربند در تیپ خود هستند . زیرا کمر بند چاقی شکمی را در خود پنهان میکند و آنها را لاغرتر نشان میدهد. افراد چاق میتوانند از کمربند های با یراق درشت استفاده کنند.

 

 

آیا با نحوه شست و شو و نگهداری از کت و شلوار آشنا هستید؟

مقاله قبلی

چگونه یک کت و شلوار مناسب برای فصل تابستان انتخاب کنیم؟

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *