پیراهن-مردانه-من-استایل

همه آقایان همواره چندین پیراهن مردانه برای مناسبت های مختلف در کمد خود دارند .بسیاری از پیراهن مردانه عموما شبیه هم دوخته میشوند اما در جزییات آن‌ها تفاوت بسیاری وجود دارد . مدل پیراهن های مردانه با این جزییات تغییر میکند و در دسته بندی جداگانه قرار میگیرند . همین تفاوت های ساده میتوانند زمان و مکان و ترکیب ست منتخب برای پوشیدن با پیراهن مورد نظر را به کلی تغییر دهد. . در ادامه با من استایل بیشتر بخوانید.

هنگام خرید پیراهن سفید مردانه میتوان به نوع یقه ، جیب و تعداد آن ،حالت سرشانه، نوع دوخت دور کمر ، اندازه و حالت سرآستین ها اشاره کرد .

در این مطلب میخواهیم به بررسی مدل های مختلف پیراهن مردانه اشاره کنیم. همچنین  به نحوه دوخت آنها و سبک دوخته شدن پیراهن های مردانه و اینکه پیراهن مناسب تیپ و استایل و هیکل شما چه مدلی میتواند داشته باشد.

پیراهن مردانه آکسفورد

پیراهن مردانه آکسفورد را میتوان رسمی ترین پیراهن مردانه دانست. این مدل پیراهن را می توان نماد لاکچری ترین و تجملاتی ترین استایل مردانه معرفی کرد. در کل ترکیب، برش ظریف و خاص همراه با پارچه پیراهنی اعلا این پیراهن را مخصوص مراسم های رسمی میکند. در یقه این پیراهن از پارچه براق ماهوت استفاده میشود و در قسمت پارچه رویه پلاکت نیز از این پارچه استفاده میشود. چرا که ایستایی فوق العاده این پارچه زبانزد است.

پیراهن مردانه پلاکت فرانسوی

این نوع پیراهن های از نوع سبک کلاسیک میباشد که جادکمه ای آن بدون دوخت و تاکردن میباشد. این مدل پیراهن بسیار شیک و سبک و کلاسیک است. معمولا این نوع پیراهن برای استایل کژوال مناسب میباشد. این نوع دوخت در پیراهن های اکسفورد و رسمی نیز دیده میشود.

پیراهن مردانه پلاکت آمریکایی

این مدل پیراهن جزو مدل های غیر رسمی محسوب میشود و برای پوشیدن در هر مکانی که رسمی نباشد مناسب است. این مدل پیراهن رایج ترین سبک پیراهن مردانه است. معمولا مدل های این نوع پیراهن دارای جیب میباشد و یقه ی معمولی و دکمه دار دوخت شده است که سبکی ساده و شیک برای افرادی که دوست دارند تیپ مردانه واقعی داشته باشند میباشد.

پیراهن مردانه پلاکت پوشیده

اگر یک پیراهن رسمی در کمد لباسهایتان کم است. این سبک پیراهن که روی دکمه ها لایه ای پارچه بکار رفته است مناسب و عالی میباشد.

اشتباهات رایج آقایان هنگام پوشیدن و ست کردن پیراهن مردانه

تنگ بودن یقه پیراهن

زمان خرید پیراهن به یقه پیراهن دقت کنید که برایتان نه تنگ باشد که به سختی دکمه بالای آن بسته شود یا اصلا بسته نشود و یا اینکه یقه پیراهن برای گردن شما گشاد باشد. اگر هنگام بستن دکمه بالای پیراهن در بین یقه و گردن شما بیش از دو انگشت فاصله باشد ، این یعنی یقه آن پیراهن برای شما گشاد است.

بررسی اندازه آستین پیراهن

اندازه استاندارد قد آستین تا محل اتصال دست به ساق است. دققا روی مچ. پس نباید آستین پیراهن تان به اندازه ای کوتاه باشد که از مچ دست شما بالا تر باشد و به اندازه ای بلند نباشد که تا کف دستتان باشد . اگر قد آستین پیراهن متناسب باشد در صورت پوشیدن کت یا بلوز بافت نیم اینچ از سر آستین شما بلند تر باشد.

بزرگ بودن دور کمر پیراهن مردانه

یکی از متدوال ترین اشتباهاتی که آقایان در هنگام پوشیدن پیراهن مرتکب میشوند این است که وقتی قسمت پایین پیراهن را به درون شلوار میزنند به طوری که آن پیراهن اگر گشاد باشد پشت کمر انها چین های نازیبایی خواهد افتاد که تیپ و استایل را کاملا به هم میزند . اگر دوست دارید این مشکل حل شود پیراهن های اسلیم فیت خریداری کنید تا در دور کمر دوخت آن پیراهن فیت باشد.

انداختن پیراهن های بلند روی شلوار

برخی از پیراهن هایی که پایین آن ها به سبک حلالی است را میتوان روی شلوار انداخت . اگر بلندای پیراهن شما از وسط جیب پشت شلوار شما بلند تر باشد. یعنی مناسب روی شلوار قراردادن نیست.

قراردادن پیراهن کوتاه روی شلوار

دیدن این صحنه که قسمتی از پیراهن یک شخص بیرون از شلوار باشد و نیمی دیگر آن شخص را به شخصی شلخته تبدیل میکند. دلیل این مساله کوتاه بودن پیراهن است. پیراهن های کوتاه را هرگز درون شلوار نزنید تا با این مشکل مواجه نشوید.

 

جالب است بخوانید  مهم ترین آیتم های مردانه برای شیک پوشی آقایان

۶ قانون مهم برای ست کردن آسان و  اصولی استایل کژوال مردانه

مقاله قبلی

تیم پشتیبانی شبکه و وظایف آن

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر در استایل