کت و شلوار از آن دسته لباس هایی است که به علت رسمیت و وجهه کلاسیک آن همواره باید تمیز و مرتب باشد. شاید فکر کنید که سپردن کت و شلوار به خشک شویی بهترین کار باشد ، اما کمی صبر کنید شما میتوانید با رعایت چند نکته به اتوکشی کت و شلوار خود در خانه بپردازید .

اگر نکات اتوکردن و شستن کت و شلوار ها را بدانید میتوانید با کمی تمرین همانند خشک شویی یا بهتر از آن لباس های مهم و کت شلوار خود را در خانه اتو کنید؛ و در وقت وهزینه خود صرفه جویی کنید .

اتو کردن کت و شلوار در چند مرحله

اتوکشی کت و شلوار مردانه من استایل

مرحله اول : بررسی کت و شلوار

بعد از این که لباس های خود راشستید باید قبل از شروع اتو کشی کاملا لباسهای خود را بررسی کنید . نباید که هیچ گونه اشیاء فلزی ، لکه های پخش شونده یا رنگ بر روی آن باقی نمانده باشد . زیرا ممکن است حرارت اتو باعث پخش شدن لکه و ماندگاری آن بر روی پارچه کت و شلوار شود ؛ یا قطعات فلزی به بافت پارچه آسیب زده و سبب سوختگی یا پارگی پارچه کت و شلوار شود . لذا بسیا مهم است که قبل از شروع اتو کشی کت و شلوار را به دقت بررسی کرده و مشکلات ناشی از اتو کردن را به کمترین حد ممکن برسانید .

مرحله دوم : استفاده از میز اتو

از یک سطح مناسب که محکم و صاف است برای اتو کردن کت و شلوار استفاده کنید . بهترین وسیله برای این کار میز اتو می باشد . از این رو میز اتو را در نزدیکی پریز جریان برق قرار دهید و لباس های خود را بر روی آن اتو کنید . اگر در سفر بودید یا به هر دلیلی به این وسیله دسترسی نداشتید میتوانید از یک حوله بدون پرز نرم تا شده برای جایگزینی میز اتو استفاده کنید .

حوله میتواند به عنوان وسیله ای که سطح آن یک دست است و در مقابل حرارت و گرمای اتو آسیب نمیبیند جایگزین میز اتو شود .

جالب است بخوانید  کت و شلوار رنگی را چگونه ست کنیم؟

مرحله سوم : بررسی جنس کت و شلوار

درون قسمت داخلی یقه همه کت و شلوار ها اتیکتی نصب شده است که تمام مراقبت های نگهداری و شست و شو با رسم شکل روی آن توضیح داده شده است . تمامی این مراقبت ها بر حسب نوع و جنس پارچه است . قبل از شروع اتو کشی باید حرارت کت و شلوار را بر حسب جنس پارچه تنظیم کنید ؛ لذا درجه حرارت کاملا وابسته به جنس پارچه کت و شلوار است . در غیر این صورت دمای بیش از اندازه باعث سوختن پارچه و نابودی و غیر قابل استفاده شدن آن میشود . هم چنین دمای پایین تاثیری در صاف شدن و از بین رفتن چروک ها نخواهد داشت و لباس ها هم چنان نامرتب و چروک باقی خواهند ماند .

مرحله چهارم : چک کردن اتو

بسیار مهم است که قسمت سرامیکی یا فلزی اتو را قبل از آغاز اتوکشی چک و بررسی کنید . این مساله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا با پارچه و لباس تماس مستقیم دارد . هم چنین این قسمت از اتو در برخورد با جسام و لباس ها و لکه های مختلف ممکن است کثیف شده باشد و این کثیفی را به لباس های دیگر و کت و شلوار انتقال دهد . لذا اگر با آلودگی و کثیفی در سطح آن مواجه شدید ، با استفاده از مخلوط جوش شیرین اقدام به پاک کردن سطح اتو کنید .

بدین نحو که یک قاشق غذاخوری را با دو قاشق غذا خوری آب مخلوط کنید و با یک دستمال مرطوب آن را بر روی سطح فلزی اتو اپلای کنید. چند دقیقه صبر کنید سپس با یک اسکاج یا پارچه زبر آلودگی ها را از روی آن پاک کنید . هم چنین اگر در اطراف سطح فلزی اتو ؛ جرم و رسوب به وجود آمده بود میتوانید با کمی آب و سرکه اقدام به تمیز کردن رسوب ها و جرم ها بکنید .

مرحله پنجم : استفاده از اسپری آب پاش

هنگامی که سطح پارچه کت و شلوار کمی نم و رطوبت داشته باشد بهتر اتو شده و صاف میشود . از این رو بهتر است از یک اسپری آب پاش برای مرطوب کردن پارچه کت استفاده کنید . هنگامی که قطرات آب به سطح اتو میخورند در اثر حرارت تبدیل به بخار آب میشوند . این فرایند دقیقا مانند فرآیند اتوبخار است که لباس ها را بهتر از حالت بدون رطوبت اتو میکند . هم چنین بسیاری از اتوها یک مخزن آب جهت سهولت اتو کشی دارند .

جالب است بخوانید  9 استایل متفاوت که برای آخرین روزهای تابستانی میتوانید روی آن ها حساب کنید!

شما میتوانید آن را پر کنید و هنگام اتوکشی دیگر نیازی به اسپری آب پاش نداشته باشید . در پر کردن منبع اتو دقت داشته باشید . اگر از آب اهک دار به جای آب تصفیه شده استفاده شود در طولانی مدت باعث آسیب سطح فلزی اتو شده و سبب رسوب بستن آن میشود .

 مرحله ششم : دمای مناسب اتو

برای اتو کردن کت ابتدا اتو را به برق متصل کرده و صبر کنید تا اتو به دمای مورد نظر برسد . پس از روشن شدن چراغ اتو و رسیدن اتو به دمای مورد نظر اتو کشی را شروع کنید . پارچه ای را روی کت قرار دهید که حائلی میان کت و اتو باشد . بهتر است این حائل از کتان یا حوله باشد . این پارچه از عبور جریان الکتریسیته جلوگیری کرده و از برق افتادن پارچه پیشگیری میکند.

اگر به این دوتا پارچه دسترسی نداشتید میتوانید از هر پارچه ای غیر از پارچه های پلاستیکی استفاده کنید . اگر پارچه ای در دسترس شما نبود قبل از اتو کشی بهتر است که دمای اتو را با دمای عنوان شده برروی اتیکت کت یکسان کنید تا پارچه کت شما آسیب نبیند .

کت را روی میز اتو یا حوله پهن کنید . اتو را در قسمتی مخفی از پارچه کت چک کنید تا مطمئن شوید پارچه اتو آسیبی نمیبیند . اتو را به آرامی روی پارچه بکشید و کنار بگذارید سپس دوباره چک کنید که هیچ آسیبی به پارچه کت وارد نشده باشد .

اگر پارچه کت چین و چروک های بزرگ داشت ابتدا ان ها را با دست صاف کنید تا در جریان اتو کردن به صورت چروک اتو نشوند .

جالب است بخوانید  روش های ست کردن پیراهن و پوشت با کت و شلوار مشکی

 

اتوکشی پشت کت

کت را به روی میز اتو پهن کنید . چک کنید آستین ها زیرکت نمانده باشد زیرا در جریان اتوکشی چروک خواهند شد . آب را روی کت اسپری کنید سپس پارچه محافظتی را روی کت انداخته و اتو کشی را شروع کنید . در اتو کشی کت بهتر است به جای به جلو حرکت دادن اتو آن را روی پارچه بفشارید تا چین خوردگی ها صاف شوند .

اتوکشی جلوی کت

بعد از اتو کشی پشت کت اینک نوبت جلوی کت رسیده است . کت را به دوقسمت تقسیم کنید و روی میز پهن کنید . به نحوی که یک دوم آن روی میز و یک دوم آن از میز آویزان باشد . در اتو کردن قسمت های جلوی کت باید دقت کنید که اتو را آرام روی پارچه بکشید تا چروک ها صاف شوند .

در اتو کردن جلوی کت توجه داشته باشید اگر میخواهید خط اتو در قسمت یقه نمایان باشد اتو را درآن قسمت بفشارید . هم چنین به پدهای شانه فشاری وارد نکنید تا حالت خود را از دست ندهند .

لبه جیب را بیرون آورده و بین لبه و پارچه پارچه محافظتی را قرار داده و با فشار خط اتو ایجاد کنید .

طرف دیگر نیز به همین نحو اتو کنید .

اتو کردن آستین ها

اتو کردن آستین کت به نسبت دیگر قسمت های کت کمی سخت تر است و نیازمند احتیاط بیشتری است . زیرا از دو لایه پارچه دوخته شده است و اشتباه اتو کردن باعث چروک پارچه زیرین میشود .

لذا آستین را روی میز قرار داده ، چروک ها را با دست صاف کنید سپس پارچه ای نم دار روی آستین قرار داده تا حرارت اتو باعث آسیب به پارچه نشود . سپس به آرامی اتوکشی کنید .

به شادی و دلخوشی از کت و شلوار خود استفاده کنید .

تاکسیدو انتخاب خوش تیپ ترین ها

مقاله قبلی

اصول پوشیدن کت و شلوار طوسی

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر در استایل