قوانین جدید پوشیدن کت و شلوار مردانه من استایل

انواع بسیاری از لباس های مردانه وجود دارد. هریک از این لباس های مردانه برای پوشیدن یا ست شدن با یکدیگر قوانین خاصی دارند. این قوانین به نحوی وضع شده اند که نسبت به زمان استفاده یا شرایط دیگر قابل چشم پوشی، تغییر یا شکست هستند. ما قصد نداریم که به این دسته از قوانین بپردازیم بلکه آن چه در این مقاله میخوانید قوانین غیرقابل تعییر و غیر قابل شکستن کت و شلوار رسمی مردانه است که شما حتما باید قوانین مشخص شده را رعایت کنید. با من استایل همراه باشید تا قوانین پوشیدن کت و شلوار را یاد بگیرید.

اصول پوشیدن کت و شلواررسمی و قوانین آن

۱- رنگ کت و شلوار

قوانین انتخاب رنگ کت و شلوار_ من استایل

رنگ کت و شلوار از آن دسته مواردی است که بستگی به سلیقه شخصی دارد اما نکته ای که باید به آن توجه کافی داشته باشید این است که تنها انتخاب شما رنگ مشکی نیست! همه ما بر این باوریم که این  رنگ شما را لاغرتر نشان می دهد و هم چنین کلاسیک ترین و برازنده ترین رنگ برای یک مرد است و یا شیک است اما رنگ های دیگری نیز میتوان جایگزین آن کرد. یک دست کت و شلوار مشکی برای هر مردی کفایت میکند.  کت و شلوار به رنگ های سرمه ای و طوسی و کرم در جایگاه بعدی قرار دارند.

۲- اندازه سرشانه

قانون اندازه سرشانه در کت و شلوار من استایل

اگر شانه های عریضی ندارید، خیلی مهم است که کتی را انتخاب کنید که سرشانه هایش کاملا اندازه ی شما باشد. اگر اندامی نامتوازن دارید بهتر است قید کت و شلوارهای بازاری را زده و به شخصی دوزی روی بیاورید.

جالب است بخوانید  چگونه کت بلیزر را با تی شرت ست کنیم؟

۳- اندازه سردست

قانون اندازه سر دست در کت و شلوار مردانه من استایل

بدیهی است که همه اندام ها یک شکل نیستند بعضی از مردم دست های بلندتری دارند  پس نمیتوان حکم کلی درباره ی دکمه ی سردست داد. در حالت ایده آل آستین پیراهن باید به اندازه ۱.۵ اینچ بلندتر از کت باشد. اگر اندازه آستین استاندارد نبود  حتما با یک خیاط مشورت کنید.

۴- اندازه شلوار

اندازه شلوار کت من استایل

بسیارمهم است که شلوار کاملا مچ پای شما را بپوشاند و مهم تر اینکه شکست خوبی روی کفش شما داشته باشد. دقت کنید که وقتی می نشینید شلوار شما کمی بالا می رود پس باید جورابی مناسب و هم رنگ شلوار پوشیده باشید که پاهایتان مشخص نباشد.

۵- رنگ کفش

قوانین ست کردن رنگ کفش با کت و شلوار

رنگ کفش شما سلیقه و دقت شما را بروز می دهد. به عنوان مثال کفش مشکی و کت و شلوار مشکی همواره یک ست بی نظیر و عالی است اما خوب است که چند گزینه دیگر هم داشته باشید. قهوه ای همیشه با سرمه ای جواب می دهد.

۶- کمربند

اصول و قانون بستن کمربند مردانه

کمربند شما باید همرنگ کفش یا هم تناژ با آن باشد. واضح است که پیراهنتان باید در شلوارتان باشد پس هیچ وقت این اشتباه فاحش را انجام ندهید کهپیراهن را روی شلوار در ست کت و شلوار بیندازیدو کمربندتان را پنهان کنید.

نکته ی مهم دیگر این است که کمربند نباید خیلی پهن باشد و اندازه ای استاندارد داشته باشد.

۷- دکمه ها

قوانین بستن دکمه کت

کتی که فقط یک دکمه دارید برای تیپ رسمی بهترین انتخاب است و کت رسمی شما برای مواقع خیلی رسمی مانند جلسه کاری و اداری  شما باید حداقل دو دکمه داشته باشد.

جالب است بخوانید  آقایان! آیا میدانید چگونه لباس طرح‌دار بپوشید؟

و نکته ی مهمی که وجود دارد این است که وقتی می نشینید، دکمه ی کتتان را بازکنید

۸_کراوات

قوانین بستن کراوات با کت وشلوار مردانه _ من استایل

در بسیاری از مشاغل بستن کراوات با ست کت و شلوار نقش مهمی دارد. مثلا وکلا با بستن یک کراوات میتوانند در جلسات خود بسیار خوش استایل تر و رسمی تر ظاهر شوند و همچنین کراوات در استایل ست کت و شلوار مدیران یک سازمان بسیار مهم است.

بستن کراوات نکات مثبتی برای آقایان دارد که قابل توجه است. یکی از نکات مثبت در کراوات، لاغر اندام نشان دادن آقایان است.کراوات ها معمولا بلند و باریک هستند که بلندی آنها باعث می شود در نظر بیننده خطای دید ایجاد شود و باعث می شود یک آقا از دید یک مخاطب لاغرتر و خوش فرم تر دیده شود

۹- پوشت

قوانین استفاده از پوشت با کت و شلوار من استایل

پوشت یا دستمال جیبی نوعی اکسسوری مردانه است که نسبت به بقیه اکسسوری ها به کمتر پرداخته شده است . اما به اندازه عطر و کراوات و ساعت مهم است و غیر قابل چشم پوشی . اگر شما بتوانید به خوبی و به درستی از این دستمال جیبی تزئینی استفاده کنید و یاد گرفته باشید که آن را به صورت صحیح تا کنید خواهید دانست که هیچ محدودیتی برای استفاده از آن در مراسم ها و موقعیت های مختلف نخواهد داشت که بسا تاکنون نیز در غفلت به سر میبردید

۱۰- جلیقه

قوانین ست کردن جلیقه با کت و شلوار من استایل

جلیقه ها توانایی پوشش استایل شما را دارند و می توانند تمام ایرادهای استایل شما را پوشش داده و مخفی کند . جلیقه در گذشته بیشتر مورد استفاده بوده و تا مدتی در حوزه مد مردانه منسوخ بود اما اینک مدتی است که با طراحی های نوین و جدید پا به عرصه مد مردانه گذاشته است و با استقبال آقایان و مردان خوش تیپ و شیک استایل مواجه شده است . جلیقه بر حسب نوع و مدل دوخت میتواند با کت و شلوار ، به تنهایی یا دیگر لباس ها ست شود و در ترکیب کردن آن با آیتم های دیگر محدودیت نداریم

جالب است بخوانید  نحوه خرید آنلاین کت و شلوار

فرمول شیک پوشی چیست؟

مقاله قبلی

این چهار رنگ را با کت و شلوار سرمه ای بپوشید

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر در استایل