تفاوت پیراهن رسمی وکژوال من استایل

از ابتدای تاریخ هیچ رنگی به اندازه رنگ سفید مورد اقبال جهانیان قرار نگرفته است . در لباس ها هم این مساله صادق است و پیراهن مردانه سفید همیشه مورد علاقه مردان بوده است و به علت جذابیت آن با استقبال خانمها نیز مواجه شده است .

همه مردان حداقل یک پیراهن سفید در کمد لباس های خود دارند . پیراهن مردانه عموما شبیه هم دوخته میشوند اما در جزییات آن‌ها تفاوت بسیاری وجود دارد . مدل پیراهن های مردانه با این جزییات تغییر میکند و در دسته بندی جداگانه قرار میگیرند . همین تفاوت های ساده میتوانند زمان و مکان و ترکیب ست منتخب برای پوشیدن با پیراهن مورد نظر را به کلی مورد تغییر قرار دهد. به عنوان مثال میتوانیم بگوییم با تغییرات فرم یقه یا دکمه ها ، پیراهن میتواند مناسب شلوار جین یا کت و شلوار باشند . پس هنگامی که در جستجوی پیراهن سفید برای خرید هستید به جزئیات آن بسیار دقت کنید چون به سادگی به روی استایل شما تاثیر می گذارند و از نکاتی هستند که هنگام انتخاب اکسسوریز بسیار مهم هستند .

از جزییات مهم هنگام دوخت و خرید پیراهن سفید مردانه میتوان به نوع یقه ، جیب و تعداد آن ،حالت سرشانه، نوع دوخت دور کمر ، اندازه و حالت سرآستین ها اشاره کرد .

این جزییات باعث میشوند که یک پیراهن رسمی به حالت کژوال تبدیل شود ؛ یا برعکس

اینک درادامه به تفاوت و جزییات پیراهن های رسمی و کژوال میپردازیم .

پیراهن کژوال من استایل

پیراهن های رسمی

پیراهن های رسمی از پارچه های یک دست گران قیمت تهیه و دوخته می‌شوند . از ویژگی های عالی این پیراهن میتوان به دیر و سخت چروک شدن آن ها اشاره کرد . پارچه این پیراهن های از جنس های تترون ،تترون آکسفورد ،تترون فلورا ،پوپیلین ،جناغی و ماهوت اشاره کرد . پارچه های پیراهن های رسمی بافت در هم تنیده بسیار محکمی دارند که هنگام برخورد به نقاط نوک تیز دچار پارگی نشود . این پارچه ها کمی خشک هستند به همین علت ایستایی بالایی دارند و هنگام پوشیدن این پیراهن باید تمام دکمه های آن بسته باشد .

جالب است بخوانید  آقایان! آیا میدانید چگونه لباس طرح‌دار بپوشید؟

پیراهن های رسمی را به همراه کت و شلوار و دیگر لباس های رسمی میتوانید بپوشید .

یقه در پیراهن های رسمی بلند است و کاملا صاف می ایستد و ضخامت دارند. اصطلاحا به یقه پیراهن های رسمی یقه های شق و رق گفته میشود . عموما پیراهن های رسمی یک جیب دارند که به صورت پنج ضلعی روی قسمت چپ پیراهن دوخته میشوند . لوگوی برند پیراهن میتواند روی جیب یا نقطه مقابل آن دوخته شود . شانه ها به علت ایستایی و خشکی پارچه کاملا حالت دارند و صاف می ایستند . در پیراهن های رسمی پارچه ای بر روی دکمه ها قرار دارد که نام آن پاکت است. و دکمه ها زیر آن مخفی است .

این پیراهن ها در قسمت کمر صاف هستند و سرآستین های بلندی دارند که تا روی مچ را میپوشاند .سر آستین ها با لایه های درونی دوخته شده اند که به آن ها ضخامت بخشیده است . قد این پیراهن های رسمی تا روی میان جیب های پشت شلوار است . دکمه ها از جنس فلز هستند و مقاوم هستند .

پیراهن های کژوال 

پیراهن های کژوال مناسب پوشیدن روزمره هستند . و از جنس های سبک تر مثل نخ پنبه و …دوخته میشوند . وزن آن ها کم است و قیمت پایین تری دارند و پارچه های مورد استفاده برای دوختن نرم و راحت هستند و ممکن است زود چروک شوند .

این پیراهن ها را میتوانید به سادگی با تمامی لباس های روزمره خود ست کنید و نگران استایل خود نباشید چون کاملا ترکیب پذیر هستند . این پیراهن ها به علت به روز بودن مورد علاقه بسیاری از آقایان در رفت و آمد های روزانه است . شما میتوانید آستین های پیراهن های کژوال را تا بزنید . با شلوار های جین یا کتان بپوشید یا با دکمه های باز روی تیشرت استفاده کنید . به جز کفش های رسمی میتوانید با همه کفش ها بپوشید و در رفتار و حرکت خود آزادانه عمل کنید .همچنین میتوانید مدل موی دلخواه خود را درست کنید و راحت باشید .

جالب است بخوانید  بررسی پیراهن های مردانه بر اساس میزان کاربرد و رسمی بودن

پیراهن های کژوال به نسبت پیراهن های رسمی یقه کوتاه تری دارند  بدین صورت که یقه پیراهن ها کژوال عموما ضخامت ندارند و با سادگی خم میشوند همچنین از آزادی بیشتری نسبت به یقه پیراهن های رسمی برخوردارند . سرشانه های پیراهن های کژوال غالبا بی حالتند و هنگام پوشیدن فرم بدن را به خود میگیرند و حالت افتاده ای دارند .

همانطور که میدانید در پیراهن های کژوال میانگین تعداد جیب ها دو عدد است و یا بدون جیب دوخته میشوند ، تا فرم ساده خود را حفظ کنند . برش قسمت کمر در این پیراهنها عموما گرد است همین باعث میشود که قد پیراهن کوتاه شود . پس این پیراهن را باید روی شلوار قرار دهید . دکمه پیراهن های رسمی عموما ساده هستند و دیده میشوند .

پیراهن های کژوال روزمره از سر آستین های تک لایه نازک برخوردارند که میشود به راحتی آن ها را تا زد .

همواره بخاطر داشته باشید که متناسب با موقعیت خود لباس بپوشید . پیراهن های رسمی مناسب میهمانی های رسمی و جلسات است . اما پیراهن های روزمره را میتوان در هرمکانی به جز مکان های رسمی و سوگواری پوشید.

 

خوش تیپی با کت و شلوار کرمی

مقاله قبلی

بررسی استایل فرمال مردانه

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر در پیراهن