به درستی که پشتیبانی شبکه می تواند در توسعه یک سازمان یا کسب وکار نقش پررنگ و مهمی داشته باشد اگر که توسط یک تیم قوی و حرفه ای پشتیبانی انجام شود. خسارت سپردن پشتیبانی شبکه یک سازمان به تیم کم تجربه یا غیرحرفه ای یا فردی متخصص بسیار بیشتر از برون سپاری پشتیبانی شبکه به یک تیم حرفه ای است.پس بسیار مهم است که مدیران سازمان یا صاحبان کسب و کارها بدانند پشتیبانی شبکه خود را به چه کسانی واگذار میکنند. یک تیم پشتیبانی شبکه حرفه‌ای متشکل از چندین فرد است که هر کدام تخصص های متفاوتی و جداگانه ای دارند.

این تخصص ها می تواند بر حسب نیاز سازمان متغیر باشد اما رایج ترین تخصص ها شامل: مجازی سازی، میکروتیک، سیسکو، مایکروسافت، و ….. است.

تیپ پشتیبانی شبکه وظیفه دارد تا ضمن نگهداری و حفاظت از شبکه

  • از سیستم ها، سخت افزارها و نرم افزارها حفاظت کند
  • زیر ساخت های ارتباطی شبکه را توسعه و ارتقا دهد.
  • نرم افزار و سخت افزارهای جدید در شبکه نصب کند

پشتیبانی شبکه در اصل یک مفهوم است که با حفاظت و نگهداری از شبکه سبب توسعه یک کسب و کار یا سازمان می شود.

مراحل کاری پشتیبان شبکه چگونه است ؟

نیازسنجی :

یک پشتیبان شبکه باید پس باید که بعد از تماس مشتری سریعا ببینند که نیاز مشتری چیست؟ پشتیبان باید متناسب با آن مجموعه راهکار ارائه دهد و مشکل مجموعه را رفع کند. پس از بررسی ها فعالیت انجام می شود. گاهی ممکن است که اصلا سازمان قبل از مشکل نیازمند پشتیبان باشند و بخواهند که قرارداد پشتیبانی ببندند. پس از دریافت تماس از سوی مجموعه ها، در بررسی های اولیه، با توجه به نیاز و وسعت هر مجموعه طرح پشتیبانی متناسب با آن مجموعه را ارائه خواهیم کرد. پس از عقد قرارداد، بررسی های تکمیلی شروع شده و فعالیت صورت می گیرد.

بررسی شبکه و مستند سازی:

  • بررسی شبکه موجود از لحاظ نوع ارتباط (کابلی یا بی سیم)، تعداد سرورها، تعداد کلاینتها، نوع سرورها، نوع تجهیزات در حال استفاده
  • بررسی سرورها از لحاظ سخت افزاری، تست قطعات در صورت نیاز
  • برررسی وضعیت و نحوه کارکرد شبکه
  • بررسی سرویس های نصب شده روی سرورها
  • بررسی نحوه ارتباط سرورها و کلاینتها با اینترنت
  • بررسی نرم افزارهای کاربردی و سامانه های مورد استفاده در سازمان
  • تهیه شناسنامه از تجهیزات سخت افزاری

استاندارد سازی:

پس از آماده سازی اطلاعات و نیز آماده بودن بستر جهت استاندارد سازی شبکه کارشناسان شرکت شروع به رفع ایرادات و نیز ارائه پیشنهاد به منظور بهبود اوضاع و نیز اصولی سازی شبکه با توجه به استاندارداهای شبکه خواهند کرد.

 ارائه راهکار : 

با توجه به نیاز سازمان و نیز امکانات در دسترس و یا قابل فراهم، راهکارهایی به منظور رشد و بهبود فعالیت های سازمانی ارائه خواهد شد تا در صورت موافقت و امکان راه اندازی، سرویس موردنظر روی شبکه فعال و قابل استفاده گردد.

چکاپ دائم:

کارشناسان پشتیبانی با توجه به برنامه ریزی و نیاز سازمان به صورت مستمر اقدام به بکاپ گیری و همچنین چکاپ شبکه به منظور جلوگیری از بروز هرگونه مشکل را انجام میدهند.

به نقل از:

شرکت پشتیبانی شبکه و وظایف آن

جالب است بخوانید  فرش ماشینی چگونه به رکن اصلی خانه ایرانی تبدیل شد؟

بررسی پیراهن های مردانه بر اساس میزان کاربرد و رسمی بودن

مقاله قبلی

کدام شرکت ها در ارائه خدمات پشتیبانی شبکه برترین هستند؟ +top10

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *