آقایان صاحب انواع کت و شلوارها ، پیراهن ها و جلیقه ها و دیگر لباس های مردانه هستند . اما این شلوار است که هارمونی استایل شما را ترکیب میکند و اگر در انتخاب آن اشتباه کنید کل استایل خود را زیر سوال خواهید برد. همه لباس های زیبایی که شما برای داشتن استایل زیبا و جذاب و مردانه میپوشید با شلوار جلوه پیدا خواهد کرد . اما آنچه که باید به این لباس مهم پرداخته نشده است . شلوار برای اینکه بتواند به نحو احسن تکمیل کند باید به خوبی دوخته شده باشد و این  خوب دوخته شدن با رعایت چند نکته ممکن میشود . در ادامه به نکاتی میپردازیم که به هنگام خرید شلوار یا دوخت شلوار باید آن ها را در ابتدا بررسی کنیم.

پارچه شلوار

اگر از آن دسته از آقایانی باشید که لباس و استایل ظاهرتان برای شما اهمیت بسیاری داشته باشد و با خیاطان ماهر  سروکار داشته باشید باید شناخت دقیقی از انواع پارچه ها داشته باشید و این را بدانید که ممکن است بعضی از پارچه ها در طول زمان و اثر شستشو ظاهر و بافت خود را از دست بدهند . پس لازم است که متناسب با فصل و زمان استفاده از شلوار از پارچه متناسب استفاده کنید . پارچه های تابستانه برای شلوار مردانه عموما از پارچه های لینن ، فلانل ، جین و کتان که یک پارچه کلاسیک تابستانه است دوخته میشوند . پارچه کتان با توجه به سبکی ، نازکی و ایستایی مناسب خود از پارچه های محبوب دوخت شلوار مردانه برای فصل بهار و تابستان است . البته در انتخاب پارچه باید بودجه خود را نیز در نظر بگیرید .

برای دوخت یک شلوار مردانه به مقدار حدودی ۱۵۰ سانتی متری پارچه نیاز داریم .

جالب است بخوانید  راهنمای انتخاب شلوار جین مخصوص آقایان چاق و لاغر

در ادامه به نکات خرید شلوار مردانه میپردازیم .

 زیباترین و شیک ترین شلوارها شلوار پشمی است که در عین زیبایی نیاز به مراقبت های خاصی دارد . این شلوار جاذب الکتریسیته بوده و ممکن است بعد از مدتی بافت نامناسبی پیدا کند از این رو باید در کاور مناسبی نگهداری شود .

هرچند شلوارهای ریون به مانند سابق در میان آقایان جایگاه خوبی ندارد اما به مانند شلوار های پشمی نیاز به مراقبت های خاصی جهت نگهداری دارند . همچنین باید تحت تدابیر خاصی شسته و تمیز شود .

برخلاف دو پارچه قبلی شلوارهایی که از جنس پلی استر هستند به علت بافت پلاستیکی خود به راحتی در ماشین لباسشویی و یا به صورت دستی شسته و راحت خشک میشوند . در رده بعدی شلوارهای فلانل که نوعی پارچه پشمی هستند . این نوع پارچه ها مناسب چهارفصل هستند و همیشه میتوان آن ها را پوشید .

 اندازه شلوارباید مناسب باشد

شلوار راسته و کمر معمولی بهترین نوع شلوار مردانه هستند که همواره مورد توجه آقایان بوده و هیچ گاه جایگاه خود را در میان مردانه از دست نداده است . شلوار مردانه باید کاملا متناسب با فرم بدن باشد . به این معنی که یک شلوار هرچقدر گران قیمت و با کیفیت اگر برای شما کوچک یا بزرگ باشد هیچ جذابیتی نخواهد داشت و شما بار دیگر آن را نخواهید پوشید . قبل از خرید شلوار مردانه باید تمامی درزهای آن را بررسی کنید که قابلیت شکافت و تغییر سایز داشته باشد . در غیر این صورت سعی کنید یک سایز بزرگتر را انتخاب کنید .

شلوارهای دست دوزی که به خیاط خود سفارش میدهید در مقایسه با شلوارهای آماده قابل اطمینان تر هستند زیرا با دقت کافی آماده و دوخته میشوند . همچنین شما میتوانید نظر شخصی خود را در تنگی و گشادی کمر ، تعداد جیب ها و تعداد پل کمربند اعمال کنید . در دوخت شلوارهای دست دوز به علت نظارت کامل شما دیگر نگرانی بابت پارچه و دوخت آن ندارید . اما در خرید از فروشگاه ها باید به دقت نوع پارچه و اندازه شلوار را بررسی کنید .

جالب است بخوانید  ژیله; آیتم خوش استایلی برای پاییز

قد شلوار

اگر قد کوتاه هستید یا اندام چاقی دارید ، هنگام خرید شلوار باید حتما آن را به همراه کفش پرو کنید یا باید لباسی که بیشتر اوقات به تن دارید بهتر است پوشیده باشید تا بدانید اندازه آن مناسب با شما و دیگر لباس هایتان هست یا خیر .

پل کمر بند

قبل از انتخاب شلوار ، پل های کمربند را به دقت بررسی کنید تا بدانید به یک اندازه هستند . شلوار را هیچگاه بدون کمربند نپوشید زیرا اصلا جذاب و زیبا نیست .

شلوار رسمی

مدل های مختلف شلوار مردانه

شلوار های مردانه در سه نوع اندامی یا جذب ، دم پا گشاد و راسته دوخته میشوند . شلوار های اندامی بیشتر مناسب افراد لاغر اندام و ورزشکار با اندام ورزیده است تا ظاهر شما را جذاب جلوه دهد .

همچنین اگر چاق هستید بهتر است از شلوار های راسته یا دم پا گشاد استفاده کنید تا بین بالا تنه و پاهای شما تناسب ایجاد شود هر چند این مدل کمی از مد روز به دور است . شلوار های راسته نیز از بالا تا پایین به یک اندازه هستند و مناسب افرادی که تناسب اندام دارند می باشد .

لوازم جانبی شلوار

زیپ و دکمه شلوار جز یراق شلوار محسوب میشود از این رو میتوانید سلیقه شخصی خود را در آن اعمال کنید . انتخاب نوع شلوار بستگی به سلیقهه شخصی شما دارد . شلوارهای دکمه دار مطمئن تر از شلوارهای زیپ داغر هستند اما شلوار های زیپ دار دوام بالاتر و ایستای بهتری در قسمت جلوی شلوار دارند .

شلوار پیلی دار مردانه

شلوارهای پیلی دار به نسبت شلوار های راسته و بدون پیلی راحت تر هستند . از این رو استقبال آقایان از این نوع شلوار بسیار بالاست . اما شلوارهای بدون پیلی رسمی تر از شلوارهای پیلی دار هستند و اینکه پیلی شلوار کمر شما را پهن تر نشان خواهد داد و شما چاق تر به نظر خواهید رسید .

جالب است بخوانید  9 استایل متفاوت که برای آخرین روزهای تابستانی میتوانید روی آن ها حساب کنید!

دم پای شلوار

طراحان مطرح دنیای مد همواره سلیقه شخصی خود را با رعایت اصول حرفه ای برروی لباس ها اعمال میکنند . به عنوان مثال تام فورد طراح افسانه ای لباس مردانه همواره معتقد است که قد شلوار باید برروی کفش باشد او کفش های کلاسیک را ترجیح میدهد .

اما تام براون آمریکایی شلوار های قد کوتاه را ترجح میدهد . پس اسن تصمیم و سلیقه شخصی شما است که اندازه قد شلوارتان چقدر باشد .

شلوارها هر چقدر کوتاه تر باشند باید آزادتر و گشادتر باشد و شلوار های بلند باید راسته و اسلیم فیت تر باشند .

تای دمپای شلوار ارتباطب با مد ندارد و برحسب سلیقه خود میتوانید مدل آن را بر اساس فرم بدن خود تا بزنید.

رنگ شلوار

اما جذاب ترین و مهم ترین بحث در انتخاب شلوار برگزیدن رنگ آن است . رنگ شلوار همواره باید تابع هارمونی بالاتنه باشد و عموما رنگ شلوار را با کت و پیراهن و جلیقه ست میکنند . با استفاده از wheelcolor میتوانید رنگ مناسب شلوار را با توجه به رنگ پیراهن خود انتخاب کنید .

بررسی استایل فرمال مردانه

مقاله قبلی

چگونه کت و شلوار را با جلیقه ست کنیم ؟

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر در اسپرت