به نظر شما میتوان کفش کتانی مردانه را با کت و شلوار پوشید؟ آیا این یک اشتباه تاکتیکی محسوب نمیشود؟ به نظر من اگر از فردی که آشنایی زیادی با قوانین مد و شیک پوشی نداشته باشد این سوال را بپرسید قطعا این کار را اشتباهی بزرگ خواهد خواند. چرا که بسیاری از مردم فکر می‌کنند که کفش کتانی مردانه فقط یک مدل است که در دسته کفش‌های غیررسمی قرار میگیرد. لذا ترکیب آن با کت و شلوار رسمی اصلا درست نیست!!! اما علت این اشتباه این است که به خوبی اطلاع ندارند کفش کتانی مردانه انواع دیگری نیز دارد که در دسته کفش‌های رسمی است و پوشیدن آن با کت و شلوار مردانه ترکیبی زیبا و مدرن خواهد بود. هدف ما از این مقاله این است که به شما بگوییم که چطور این کفش را با کتو شلوار و دیگر لباس‌های مردانه خود بپوشید.

کت شلوار مردانه مشکی کتانی من استایل

ویژگی های کفش کتانی مردانه رسمی؟

کفش کتانی به کفشی گفته می‌شود که پاشنه ندارد و صاف است. هم چنین کفی آن از نوعی لاستیک نرم است که کف را انعطاف پذیر میکند.در تعریف مشخصات این کفش از رویه آن سخنی نیامده است  پس میتوانید در انتخاب رویه آن بدون محدودیت عمل کنید. کفش کتانی رسمی نوعی کتانی است که به انگلیسی به آن اسنیکر گفته میشود .

رویه آن رسمی‌تر از کتانی‌های موجود در بازار است  است و البته کفی آن نیز با کتانی‌های معمول تفاوت دارد و ساده‌تر و رسمی‌تر است. این نوع کفش‌ها معمولا از جنس چرم هستند که با بند بسته می‌شوند که البته ممکن است شامل همه کفش‌های کتانی رسمی نباشد.

جالب است بخوانید  فرمول شیک پوشی چیست؟

کتانی رسمی من استایل

قوانین ست کردن کتانی مردانه رسمی

حال قوانین ست کردن و به کاربردن کتانی رسمی را بررسی میکنیم. ابتدایی ترین نکته این است که  هرچه لباس‌های شما رسمی‌تر باشد کتانی رسمی مردانه شما نیز باید ساده‌تر باشد. رسمی‌ترین کتانی مردانه دارای این ویژگی‌ها هستند

  • ساده و بدون طرح : کتانی رسمی معمولا تکرنگ و یا ماکسیمم دو رنگ با تفاوت‌های جزئی است و هیچ چیز جزئیاتی روی آن کار نمیشود. رنگ‌های به کار رفته در این کفش‌ها از رنگ های خنثی (مثل مشکی، سفید، سرمه‌ای و … ) هستند
  • مچ کوتاه:کفش‌های رسمی کتانی مچ کوتاهی دارند یعنی وقتی آن‌ها را می‌پوشید معمولا قسمتی از مچ پا یا جوراب شما از زیر آن دیده می‌شود.
  • اندازه بودن:فرم و ظاهر کتانی مردانه رسمی مشابه کفش‌های کلاسیک رسمی است یعنی این کفش‌ها باریک و کشیده و ساده هستند.
  • جنس چرم : جنس کتانی مردانه معمولا از چرم است اما ممکن است از پارچه یا چرم و جیر مصنوعی هم تولید شوند. اما بهترین و رسمی‌ترین نوعکفش کتانی مردانه کفشی است که رویه آن از جنس چرم خالص باشد.

ترکیب کفش کتانی مردانه با کت و شلوار

حال باید بدانید که این کفش‌ها را چطور باید با کت و شلوار ست کنید. مساله مهم در استایل کتانی رسمی انتخاب کت و شلوار مناسب برای ست کردن باکتانی است.به بیان دیگر کتانی رسمی را نمی‌توان با هر مدل کت و شلواری پوشید و این کت و شلوار بایدچند ویژگی‌ برتر داشته باشد که در ادامه به آن ها میپردازیم

کت شلوار کتانی مردانه من استایل

هرچه کت و شلوار انتخابی شما دوخت تمیزتری داشته باشد و فیت آن به اندام شما نزدیک‌تر باشد یا اصطلاحا دوخت و برش مدرن تری داشته باشد ست جذاب تری با کتانی خواهد داشت. این ترکیب نشان می‌دهد که شما کتانی را برای ست کردن با کت و شلوار انتخاب کرده اید.

جالب است بخوانید  راهنمای انتخاب شلوار جین مخصوص آقایان چاق و لاغر

شلواری که همراه با کفش کتانی پوشیده می‌شود نباید خط اتو داشته باشد چرا که خط اتو باعث میشود بیش از حد رسمی به نظر برسد. بهترین شلوار برای این کفش‌ها، شلوارهایی هستند که لبه تا شده دارند تا این لبه روی کتانی قرار بگیرد. نکته آخر در ست کتانی مردانه انتخاب رنگ آن است. اگرچه کفش‌های کتانی رنگی زیبا هستند اما سعی کنید همیشه سراغ رنگ‌های خنثی بروید مثلا ترکیب یک جفت کتانی توسی با بند یا کفی آبی همراه کت و شلوار سرمه‌ای ست زیبایی خواهد بود.

کت و شلوار صدری کتانی مردانه من استاسل

ترکیب کت و شلوار با کفش کتانی رسمی در حال یک ترکیب نیمه رسمی ایت که برای مهمانی‌های آخر هفته دوستانه و گردش‌های بعد از ظهر می‌تواند انتخابی جذاب و فوق العاده باشد. اگر قصد دارید کت شلوار مدرن خود را برای میهمانی دورهمی دوستانه بپوشید کفش کتانی را جایگزین کفش لوفر کنید. هرچند شما میتوانید  شما می‌توانید آن را بدون جوراب بپوشید اما برای رعایت بهداشت توصیه میکنیم که آن را با جوراب مخفی بپوشید. زیر کت هم می‌توانید یک تیشرت ساده نیمه رسمی بپوشید و آن را بیرون شلوار بگذارید.

ترکیب رنگ کفش کتانی مردانه با کت و شلوار

با توجه به محدود بودن رنگبندی در لباس‌های مردانه قوانین ترکیب رنگ کفش کتانی مردانه با سایر لباس‌ها هم نسبتا ساده هستند. اگرچه رنگ سفید در کفش‌های کتانی محبوب‌تر است اما رنگ‌های مشکی و زرشکی و خاکستری چون رنگ هایی خنثی هستند راحت تر با ایتم های دیگر ست می شوند. در هر صورت قوانین کلی برای ترکیب رنگ این کفش با لباس‌ها را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • کتانی سفید: کت و شلوار خاکستری روشن، بژ یا سرمه‌ای
  • کتانی مشکی: کت و شلوار مشکی، ذغالی، خاکستری روشن یا سرمه‌ای
  • کتانی زرشکی: کت قهوه‌ای، خاکستری روشن، ذغالی یا سرمه‌ای
  • کتانی خاکستری: کت‌های طوسیی روشن، ذغالی یا سرمه‌ای
  • کتانی سرمه‌ای: کت توسی روشن یا بژ
  • کتانی قهوه‌ای: کت قهوه‌ای، توسی روشن یا سرمه‌ای
جالب است بخوانید  چگونه خوشتیپ ترین باشیم؟

استایل نیمه رسمی با کفش کتانی مردانه

کفش کتانی مردانه رسمی فقط برای استایل رسمی نیست و می‌توان استایل نیمه رسمی هم با آن ساخت یک کت اسپورت را با پولوشرت یا بلوز یقه اسکی یا بافتنی طرح دار بپوشید یا این که از پیراهن مردانه استفاده کنید. سعی کنید رنگ‌ها و بافت‌ها را بیشتر نشان دهید مثلا یک ژاکت کشمیر آبی را با کتانی سرمه‌ای جیر بپوشید.

برای شلوار هم سراغ جین‌های نسبتان تنگ و تیره بروید و برای این که کتانی شما بیشتر به چشم بیاید لبه‌های شلوار جین را دو بار تا بزنید (رول کنید). اگر در فصل سرما هستید از یک ژاکت سبک یا بارانی استفاده کنید به طور کلی می‌توان گفت که روش‌های مختلفی برای استایل کفش کتانی رسمی وجود دارد اما می‌توان قانون استایل آن را در این اصل خلاصه کرد

ساده + اندازه= رسمی

 

۷ روش خلاقانه برای ست کردن پیراهن آستین کوتاه

مقاله قبلی

معرفی ۵ ترکیب رنگ جذاب برای فصل بهار

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر در اسپرت