استایل کژوال مردانه_ من استایل
ست کژوال مردانه

واضح است که بسیاری از بکه همه آقایان همیشه نمی‌توانند لباس‌های رسمی بپوشند و بدیهی است که بسیاری از اوقات یک استایل کژوال مردانه را ترجیح میدهند. اما راحت لباس پوشیدن یا پوشیدن لباس راحت این اجازه را نیمدهد که نامرتب و شلخته بودن لباس بپوشید. استایل کژوال مردانه هم قوانین مخصوصی  دارد و با رعایت آن‌ها می‌توان در عین راحتی و آسودگی، شیک پوش و جذاب نیز بود. اما چطور می‌توان استایل راحتی مردانه شیک و جذابی داشت؟ در این بیان قوانین شیک پوشی در استایل کژوال مردانه را بررسی خواهیم کرد.

لباس های کژوال مردانه_من استایل

قانون۱: برحسب موقعیت لباس بپوشید

استایل کژوال مردانه  موقعیت و جایگاه خاص خود را دارد و فقط در شرایطی می‌توان از آن استفاده کرد که جای آن باشد. اگر درمحیط کاری شما حتما باید از استایل کاری استفاده کنید استفاده از استایل کژوال یک اشتباه مد محسوب خواهد شد. اما در شرایط مختلف که در مورد میزان رسمیت لباس بحثی نمی‌شود این شما هستید که باید طبق موقعیت لباس بپوشید. در نظر داشته باشید که کمی رسمی‌تر بودن هیچ گاه مشکلی نیست  اما غیررسمی‌تر بودن محل اشکال است. پس لزوما هر چه استایل کژوال شما استایلیش و برازنده باشد، اگر متناسب با موقعیت نباشد یک انتخاب غلط نام دارد.

قانون دو:  بر اساس هرم شیک پوشی لباس بپوشید

هرم شیک پوشی سه وجه دارد که این سه وجه شامل اندازه بودن، کاربرد و جنس پارچه هستند

  • اندازه و سایز مهم‌ترین جنبه در شیک پوشی است که در استایل کژوال مردانه اهمیت بسیاری دارد. این بدین معنیست که اگر سایز لباسی “فری سایز” بود آن را فراموش کنید چون در شیک پوشی به خصوص فیلد مردانه فری سایز هیچ اصلا معنا ندارد.چرا که بسیار مهم است لباس کاملا اندازه تن شما باشد این مساله درباره همه لباس‌های نیمه رسمی مثل کت و شلوار بیزنس نیز صادق است.
جالب است بخوانید  مهم ترین آیتم های مردانه برای شیک پوشی آقایان

پیشنهاد میکنیم از برندهای معتبر خرید کنید چرا که سایز بندی های برندهای معتبر بر اساس اصول استاندارد است. اگر این کار برای شما ممکن نبود لباس را به خیاط بدهید تا با تغییرات لازم کت و شلوار را اندازه سایز شما کند.

کژوال_ استایل مردانه_ من استایل

  • کاربرد و معنای آن در استایل کژوال مردانه بسیارواضح است پس از خود بپرسید “این لباس برای چیست؟”  و به آن جواب دهید.یک کاپشن بادی لباسی برای استایل کژوال است اما لباسی مثل یک کت بلیزر سرمه‌ای برای استایل محیط کاری است. پس قبل از این که لباسی را بپوشید حتما به کاربرد آن دقت کنید و بر حسب موقعیت از آن استفاده کنید.
  • پارچه لباس صرفا ماده اولیه لباس نیست بلکه مولفه ای بسیار مهم در کیفیت و ساختار لباس است که آن را نیز شکل می‌دهد. جنس پارچه تاثیر بسیاری بر میزان رسمیت لباس دارد مثلا پارچه‌های لاکچری مانند پشم رسمی‌ترین پارچه است و پس از آن پنبه است. غیررسمی‌ترین نوع الیاف  نیز پارچه‌های الیاف مصنوعی هستند.

قانون ۳:  همواره اصلاح کرده باشید

در استایل کژوال مردانه نسبت به استایل رسمی، اصلاح و مدل موی مناسب بسیار مهم‌تر است. چرا که ممکن است به علت ظاهر غیررسمی این استایل بعضی از آقایان فکر کنند  باید ظاهر شلخته و موهای به هم ریخته ای داشته باشند. مدل مویی انتخاب کنید که در ساده ترین حالت هم شیک و زیبا به نظر برسد موهای صورت را مرتب نگه دارید و آن را مرتب نگه دارید.

چهارمین قانون: اکسسوری‌ها را فراموش نکنید

وقتی لباس‌های راحت و ساده می‌پوشید اکسسوری‌ها بیشتر به چشم می آیند. از جواهرات مردانه مناسب استفاده کنید، یک ساعت مچی زیبا و کاربردی لازم داریدتا سطح استایل خود را بالاتر ببرید و هارمونی ایجاد کنید. فرقی نمی‌کند کوله پشتی یا کیف دوشی!!! از مدلی استفاده کنید که ساده و چرمی باشند، اینگونه است که تیپ شما دانشجویی به نظر نمی‌رسد و خوش استایل و جذاب خواهید شد.

جالب است بخوانید  راهنمای انتخاب رنگ تی شرت برای آقایان

استایل روزمره کژوال_من استایل

پنجمین قانون: هارمونی و ترکیب رنگ ها را یاد بگیرید

در استایل رسمی مردانه تنوع طرح و رنگ مورد تایید نیست و همیشه از رنگ‌های تیره و بدون طرح استفاده می‌شود اما در استایل کژوال طرح و رنگ اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و شما می‌توانید با مانور دادن روی این دو فاکتور، تاثیر چشمگیری در جذابیت استایل خود به وجود آورید. رنگ‌ها هم میزان رسمی بودن خود را دارند به طور مثال رنگ سبز تیره از رنگ زیتونی روشن رسمی‌تر است، به طور کلی هرچه رنگ‌های مات‌تر و ملایم‌تری در لباس‌های خود داشته باشید این لباس‌ها تطبیق پذیرتر خواهند بود. از طرف دیگر طرح‌ها هم باعث غیررسمی شدن استایل شما می‌شوند.

لباس‌هایی که در استایل کژوال مردانه لازم دارید

حال بهتر است بدانید که کدام لباس‌ها به عنوان لباس کژوال به شمار می‌روند

  • کت: کت چه از نوع چرم و جین و … می‌تواند در استایل کژوال استفاده شود. کت‌های اسپرت رسمی‌تر هستند اما می‌توانند با شرط لزوم کژوال بودن آیتم های دیگر مورد استفاده قرار گیرند.
  • هودی و سوئیشرت: یک سوئیشرت و هودی ساده و بدون طرح همراه با لباس‌های مناسب مثل پیراهن غیررسمی می‌تواند انتخابی مناسب برای لباس‌های کژوال شما باشد.
  • پیراهن غیررسمی: پیراهن‌های غیررسمی یقه آهاری ندارند، رنگ‌های متفاوتی نسبت به پیراهن‌های رسمی دارند و می‌توان از طرح‌های راه راه، چهارخانه و حتی طرح‌های فانتزی و جذاب هم برای این پیراهن‌ها استفاده کنید. این پیراهن‌ها بیش از یک جیب دارند و دکمه‌های آن‌ها نیز بزرگ‌تر و از جنس و رنگی متفاوت نسبت به پیراهن‌های رسمی انتخاب می‌شود.

تیپ کژوال مردانه _ من استایل

چهار مدل استایل کژوال مردانه تیشرت

تیشرت از لباس‌های پرکاربرد در استایل نیمه رسمی مردانه است. در ادامه با چهار ترکیب و استایل که با تیشرت مردانه ساخته می‌شوند و هر کدام کاربرد خاص خود را دارند بررسی خواهیم کرد.

جالب است بخوانید  7 روش خلاقانه برای ست کردن پیراهن آستین کوتاه

تی شرت با کت و شلوار: تیشرت را می‌توان با کت و شلوار نیمه رسمی مثل کت و شلوار اسپورت یا کت و شلواری که رنگ روشن دارد پوشید. میتوانید با این ترکیب کفش لوفر، جوراب مخفی و اکسسوری‌ها ست کنید.

تی شرت و شلوار کتان : اگر به دنبال یک استایل راحت و شیک و نیمه رسمی هستید ترکیب تیشرت با شلوار کتان به همراه اکسسوری‌های مناسب انتخابی جذاب است.

تیشرت و جین و ژاکت: می‌توانید همراه تیشرت از شلوار جین تیره و یک ژاکت بافتنی دکمه دار برای روزهای سرد سال  استفاده کنید. یک بوت چوکا ایده آل این ترکیب است.

تیشرت نیمه رسمی: از یک کت اسپورت می‌توان روی تیشرت و همراه شلوار جین تیره  و بوت تیمبرلند استفاده کرد. با استفاده از بوت هم این استایل برای پاییز و بهار مناسب خواهد بود.

 

 

راهنمای انتخاب شلوار جین مخصوص آقایان چاق و لاغر

مقاله قبلی

روش های ست کردن پیراهن و پوشت با کت و شلوار مشکی

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر در استایل